ARVOPAPERIMARKKINALAIN 2 LUVUN 9 §:N MUK

ARVOPAPERIMARKKINALAIN 2 LUVUN 9 §:N MUKAINEN ILMOITUS OMISTUSOSUUDEN MUUTTUMISESTA

YIT-Yhtymä Oyj on saanut tänään Keskinäinen Vakuutusyhtiö Tapiolalta, Keskinäinen Henkivakuutusyhtiö Tapiolalta ja Yritysten Henkivakuutus Oy Tapiolalta seuraavan arvopaperimarkkinalain 2 luvun 9 §:n mukaisen ilmoituksen:

Rahoitustarkastuksen kannanoton (nro 31/265/98) mukaan liputussäännöksiä sovellettaessa Keskinäinen Vakuutusyhtiö Tapiola, Keskinäinen Henkivakuutusyhtiö Tapiola ja Yritysten Henkivakuutus Oy Tapiola muodostavat kokonaisuuden, jossa näiden yhtiöiden omistusosuudet äänimääristä ja osakepääomasta lasketaan yhteen. Tapiola-ryhmä on liputusvelvollinen myös Tapiola Rahastoyhtiön hallinnoimien rahastojen osalta.

1. Yhtiö: YIT-Yhtymä Oyj

2. Ajankohta, jolloin omistusosuus on muuttunut:

7.10.2003

3. Osuus yhtiön äänimäärästä ja osakepääomasta: Osuus äänistä 7,10 % ja osuus osakepääomasta 7,10 %

4. Osakkeenomistajat

Keskinäinen Vakuutusyhtiö Tapiola, Y-tunnus 211034-2, kotipaikka Espoo

Keskinäinen Henkivakuutusyhtiö Tapiola, Y-tunnus 201319- 8, kotipaikka Espoo Yritysten Henkivakuutus Oy Tapiola, Y-tunnus 725671-1, kotipaikka Espoo 5. Omistusosuuden jakautuminen Keskinäinen Vakuutusyhtiö Tapiola 1.500.930 kpl, osuus osakepääomasta ja äänistä 4,98 % Keskinäinen Henkivakuutusyhtiö Tapiola 506.200 kpl, osuus osakepääomasta ja äänistä 1,68 % Yritysten Henkivakuutus Oy Tapiola 133.215 kpl, osuus osakepääomasta ja äänistä 0,44 %

YIT-Yhtymä Oyj:n 21.8.2003 kaupparekisteriin merkitty, täysin maksettu osakepääoma on 60.235.692 euroa, joka jakautuu 30.117.846 osakkeeseen. Yhtiöllä on yksi osakesarja ja kullakin osakkeella on yksi ääni.

YIT-YHTYMÄ OYJ

Veikko Myllyperkiö viestintäjohtaja

Lisätietoja: Esko Mäkelä, varatoimitusjohtaja, puh. 020 433 2258, esko.makela@yit.fi

Jakelu: Helsingin Pörssi, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi