ARVOPAPERIMARKKINALAIN 2 LUVUN 9 §:N MUKAINEN ILMOITUS OMISTUSOSUUDEN MUUTTUMISESTA

PÖRSSITIEDOTE           26.11.2008 klo 9.30

ARVOPAPERIMARKKINALAIN 2 LUVUN 9 §:N MUKAINEN ILMOITUS OMISTUSOSUUDEN            MUUTTUMISESTA                                                                     YIT Oyj on 25.11.2008 vastaanottanut arvopaperimarkkinalain mukaisen             ilmoituksen, jonka mukaan Structor S.A:n omistusosuus YIT Oyj:n osakkeista ja    äänimäärästä on 24.11.2008 tehdyn osakekaupan johdosta ylittänyt 10 prosenttia.  Yhtiön hallussa oleva osakemäärä on                                              12 750 000, mikä vastaa 10,02 prosenttia                                         YIT Oyj:n osakkeista.

Samassa ilmoituksessa todetaan, että Fennogens Investments S.A:n ja Corbis S.A:n omistamat YIT Oyj:n osakkeet on siirretty Structor S.A:han, joten näillä yhtiöillä ei enää ole omistusta YIT:stä.

YIT on julkistanut Fennogens Investments S.A:n ja Corbis S.A:n toimittamat ilmoitukset omistusosuuden nousemisesta 3.10.2008 ja 10.11.2008.

Liitteenä YIT:lle toimitettu ilmoitus.

Lisätietoja: Petra Thorén, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, 040 764 5462, petra.thoren@yit.fi

Juha Kostiainen Viestintä- ja kehitysjohtaja

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen rakennusyhtiö. Kehitämme ja rakennamme asuntoja, toimitiloja ja kokonaisia alueita. Lisäksi olemme vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja ja päällystäjä. Yhdessä asiakkaidemme kanssa 10 000 ammattilaistamme luovat entistä toimivampia, vetovoimaisempia ja kestävämpiä kaupunkeja ja elinympäristöjä. Toimimme 11 maassa: Suomessa, Venäjällä, Skandinaviassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Uusi YIT syntyi, kun yli 100-vuotiaat YIT Oyj ja Lemminkäinen Oyj yhdistyivät 1.2.2018. Vuoden 2017 yhdistetty vuotuinen liikevaihtomme oli yli 3,8 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi