ARVOPAPERIMARKKINALAIN 2 LUVUN 9 §:N MUKAINEN ILMOITUS OMISTUSOSUUDEN MUUTTUMISESTA

YIT Oyj on 3.5.2007 vastaanottanut seuraavan arvopaperimarkkinalain mukaisen
ilmoituksen yhtiön omistusosuuden muuttumisesta:

Vakuutusosakeyhtiö Henki-Sammon osuus YIT Oyj:n osakepääomasta ja äänimäärästä   on 2.5.2007 tehdyn osakekaupan johdosta alittanut 5 %.

Arvopaperimarkkinalain 2 luvun 9§:n mukaisesti ilmoitetaan Rahoitustarkastukselle ja YIT Oyj:lle seuraavat tiedot:

1. Kohdeyhtiön nimi ja Y-tunnus: YIT Oyj Y-tunnus 0112650-2 2. Ajankohta, jolloin omistus on muuttunut: 2.5.2007

3. Osakekohtaisesti tarkka osuus YIT Oyj:n osakepääomasta ja äänimäärästä

YIT Oyj:n osakepääoma koostuu yhteensä 126 852 260 osakkeesta ja ääniä osakkeilla on yhteensä 126 852 260 kappaletta. Tiedot perustuvat 2.5.2007 kaupparekisteritietoihin.

4. Osakkeenomistajan nimi ja Y-tunnus: Vakuutusosakeyhtiö Henki-Sampo Y-tunnus 0641130-2 Helsingissä 3. päivänä toukokuuta 2007

SAMPO OYJ

p.p. Sirpa Mannila p.p. Pirkko Rantanen

Veikko Myllyperkiö viestintäjohtaja

Lisätietoja: hallintopäällikkö Marja Salo, puh. 020 433 2470, marja.salo@yit.fi

Jakelu: Helsingin Pörssi, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi.