Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 10 pykälän mukainen ilmoitus omistusosuuden muuttumisesta YIT Oyj:ssä

PÖRSSITIEDOTE                  18.12.2015 KLO 12.00

YIT Oyj on 17. joulukuuta 2015 vastaanottanut arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 pykälän mukaisen liputusilmoituksen, jonka mukaan Polaris Capital Management, LLC:n omistus YIT:stä on noussut yli 5 prosentin rajan.

Ilmoituksen mukaan Polaris Capital Management, LLC:n omistus YIT:stä on noussut 6 506 138 osakkeeseen, mikä vastaa 5,11 prosenttia YIT:n osakemäärästä. Polaris Capital Management, LLC:llä oli hallussa 4 664 857 YIT:n äänioikeutta 17.12.2015, mikä vastaa 3,67 prosenttia YIT:n äänioikeuksista.

YIT tiedotti 15.12.2015 Polaris Capital Management, LLC:n omistuksen YIT:stä laskeneen alle 5 prosentin rajan, 6 302 538 osakkeeseen, mikä vastasi 4,95 prosenttia YIT:n osakemäärästä, ja äänioikeuksien määrän laskeneen 4 461 257 äänioikeuteen, mikä vastasi 3,51 prosenttia YIT:n äänioikeuksista.

YIT:llä  on yksi osakesarja ja kullakin osakkeella on yksi ääni. Ilmoituksen prosenttiosuuksien laskennassa on käytetty YIT:n rekisteröityä kokonaisosakemäärää 127 223 422.

Lisätietoja antaa:

Timo Lehtinen , talousjohtaja, YIT Oyj, puh. 045 670 0626,  timo.lehtinen@yit.fi

Sanna Kaje
Johtaja, sijoittajasuhteet ja M&A

Jakelu:  NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet,  www.yit.fi

YIT on rakennusalan edelläkävijä. Luomme parempaa elinympäristöä Suomessa, Venäjällä, Baltian maissa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Yli 100 vuoden kokemuksella olemme saavuttaneet vahvan markkina-aseman: Suomessa olemme suurin asuntorakentaja ja yksi suurimmista toimitila- ja infrarakentajista sekä Venäjällä merkittävin ulkomainen asuin- ja aluerakentaja. Visiomme on olla askeleen edellä – asiakkaistamme, yhteistyökumppaneistamme ja henkilöstöstämme välittäen. Työllistämme lähes 6 000 henkilöä kahdeksassa maassa. Vuonna 2014 liikevaihtomme oli noin 1,8 miljardia euroa. Osakkeemme noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi