Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 10 pykälän mukainen ilmoitus omistusosuuden muuttumisesta YIT Oyj:ssä

PÖRSSITIEDOTE                  15.12.2015 KLO 12.00

YIT Oyj on 14. joulukuuta 2015 vastaanottanut arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 pykälän mukaisen liputusilmoituksen, jonka mukaan Polaris Capital Management, LLC:n omistus YIT:stä on laskenut alle 5 prosentin rajan.

Ilmoituksen mukaan Polaris Capital Management, LLC:n omistus YIT:stä on 11. joulukuuta 2015 laskenut 6 302 538 osakkeeseen, mikä vastaa 4,95 prosenttia YIT:n osakemäärästä, ja äänioikeuksien määrä on laskenut 4 461 257 ääneen, mikä vastaa 3,51 prosenttia YIT:n äänioikeuksista.

12. marraskuuta 2015 YIT tiedotti Polaris Capital Management, LLC:n omistuksen YIT:stä nousseen 6 374 798 osakkeeseen, mikä vastasi 5,01 prosenttia YIT:n osakemäärästä, ja äänioikeuksien määrän nousseen 4 533 517 ääneen vastaten 3,56 prosenttia YIT:n äänioikeuksista.

YIT:llä on yksi osakesarja ja kullakin osakkeella on yksi ääni. Ilmoituksen prosenttiosuuksien laskennassa on käytetty YIT:n rekisteröityä kokonaisosakemäärää 127 223 422.

Lisätietoja antaa:

Sanna Kaje, johtaja, sijoittajasuhteet ja M&A, YIT Oyj, puh. 050 390 6750, sanna.kaje@yit.fi

Sanna Kaje
Johtaja, sijoittajasuhteet ja M&A

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on rakennusalan edelläkävijä. Luomme parempaa elinympäristöä Suomessa, Venäjällä, Baltian maissa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Yli 100 vuoden kokemuksella olemme saavuttaneet vahvan markkina-aseman: Suomessa olemme suurin asuntorakentaja ja yksi suurimmista toimitila- ja infrarakentajista sekä Venäjällä merkittävin ulkomainen asuin- ja aluerakentaja. Visiomme on olla askeleen edellä – asiakkaistamme, yhteistyökumppaneistamme ja henkilöstöstämme välittäen. Työllistämme lähes 6 000 henkilöä kahdeksassa maassa. Vuonna 2014 liikevaihtomme oli noin 1,8 miljardia euroa. Osakkeemme noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi