Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 pykälän mukainen ilmoitus omistusosuuden muuttumisesta YIT Oyj:ssä

PÖRSSITIEDOTE                  12.3.2015 KLO 12.00

YIT Oyj on 12. maaliskuuta 2015 vastaanottanut arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 pykälän mukaisen liputusilmoituksen, jonka mukaan BlackRock, Inc.:n hallinnoimien rahastojen omistus YIT:stä on noussut yli 5 prosentin rajan.

YIT:n saaman tiedon mukaan BlackRock, Inc:n hallinnoimien rahastojen omistus YIT:stä on noussut 6 361 179 osakkeeseen, mikä vastaa 5,00 prosenttia YIT:n osake- ja äänimäärästä. Ilmoituksen prosenttiosuuksien laskennassa on käytetty YIT:n rekisteröityä kokonaisosake- ja äänimäärää 127 223 422.

Lisätietoja antavat:

Sanna Kaje, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 050 390 6750, sanna.kaje@yit.fi

Sanna Kaje
Sijoittajasuhdejohtaja

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on rakennusalan edelläkävijä. Luomme parempaa elinympäristöä Suomessa, Venäjällä, Baltian maissa, Tšekissä ja Slovakiassa. Yli 100 vuoden kokemuksella olemme saavuttaneet vahvan markkina-aseman: Suomessa olemme suurin asuntorakentaja ja yksi suurimmista toimitila- ja infrarakentajista sekä Venäjällä merkittävin ulkomainen asuin- ja aluerakentaja. Visiomme on olla askeleen edellä – asiakkaistamme, yhteistyökumppaneistamme ja henkilöstöstämme välittäen. Työllistämme lähes 6 000 henkilöä seitsemässä maassa. Vuonna 2014 liikevaihtomme oli noin 1,8 miljardia euroa. Osakkeemme noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi