EHDOTUKSET YIT OYJ:N HALLITUKSEKSI JA TILINTARKASTAJAKSI

PÖRSSITIEDOTE          6.2.2009 KLO 07.55

EHDOTUKSET YIT OYJ:N HALLITUKSEKSI JA TILINTARKASTAJAKSI

YIT Oyj:n hallituksen nimitys- ja palkitsemisvaliokunta ja tarkastusvaliokunta ovat tehneet ehdotukset hallituksen kokoonpanosta ja palkkioista sekä tilintarkastajasta 11.3.2009 kokoontuvalle varsinaiselle yhtiökokoukselle.

Hallituksen kokoonpano ja palkkiot

YIT Oyj:n hallituksen nimitys- ja palkitsemisvaliokunta ehdottaa, että yhtiön hallitukseen valitaan puheenjohtaja, varapuheenjohtaja ja 5 varsinaista jäsentä ja että hallitukseen valitaan: puheenjohtajaksi Henrik Ehrnrooth, varapuheenjohtajaksi Eino Halonen ja jäseniksi Kim Gran, Reino Hanhinen, Antti Herlin, Satu Huber ja Lauri Ratia. Nykyisistä hallituksen jäsenistä Teuvo Salminen jää ehdotuksen mukaan pois YIT:n hallituksesta. Hallitukseen ehdotetuista jäsenistä uusia ovat Henrik Ehrnrooth, Satu Huber ja Lauri Ratia. Kaikki ehdokkaat ovat antaneet suostumuksensa tehtäviin.

Lisätietoja ehdokkaista on oheisessa liitteessä sekä YIT:n internetsivuilla osoitteessa www.yit.fi.

Lisäksi nimitys- ja palkitsemisvaliokunta ehdottaa, että hallituksen kokouspalkkiot pidetään ennallaan eli hallitukselle maksetaan palkkiota seuraavasti: puheenjohtaja 6.000 e/kk (72.000 e/v), varapuheenjohtaja 4.500 e/kk (54.000 e/v), jäsen 3.500 e/kk (42.000 e/v) sekä kokouspalkkiota 500 euroa kokoukselta. Hallituksen valiokuntien jäsenille ehdotetaan maksettavaksi niin ikään kokouspalkkiota 500 euroa valiokunnan kokoukselta. Koti- ja ulkomaanmatkoilta ehdotetaan maksettavaksi päivärahaa valtion matkustussäännön mukaan.

Tilintarkastaja

Hallituksen tarkastusvaliokunta ehdottaa, että yhtiön tilintarkastajaksi valitaan uudelleen KHT-yhteisö PricewaterhouseCoopers Oy.

Ehdotukset sisällytetään myös yhtiökokouskutsuun.

Lisätiedot: Antero Saarilahti, hallituksen sihteeri, 020 433 2280

Veikko Myllyperkiö viestintäjohtaja

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi