EHDOTUS YIT:N HALLITUKSEN KOKOONPANOKSI

YIT-Yhtymä Oyj:n varsinaiselle yhtiökokoukselle 16.3.2005 esitetään hallituksen jäsenten lukumäärän vahvistamista viideksi.

Osakkeenomistajat, jotka edustavat yli 30 % kaikista yhtiön äänistä, ovat ilmoittaneet esittävänsä yhtiökokouksessa hallituksen jäsenten lukumäärän vahvistamista viideksi. Samat osakkeenomistajat ehdottavat hallituksen jäseniksi seuraavia suostumuksensa antaneita henkilöitä: Sinituote Oy:n toimitusjohtaja Ilkka Brotherus, Keskinäinen Henkivakuutusyhtiö Suomen toimitusjohtaja Eino Halonen, YIT-Yhtymän konsernijohtaja Reino Hanhinen, Kone Oyj:n hallituksen puheenjohtaja Antti Herlin ja Jaakko Pöyry Group Oyj:n toimitusjohtajan sijainen Teuvo Salminen. Luetellut henkilöt ovat YIT-Yhtymä Oyj:n hallituksen jäseniä myös tällä hetkellä.

Samat osakkeenomistajat ehdottavat, että tilintarkastajaksi tarkastamaan vuoden 2005 hallintoa ja tilejä valitaan KHT- yhteisö PricewaterhouseCoopers Oy.

YIT-YHTYMÄ OYJ

Veikko Myllyperkiö viestintäjohtaja