FREDRIK SEDERHOLM YIT SVERIGE AB:N TOIMITUSJOHTAJAKSI

SIJOITTAJAUUTINEN           15.8 2008      KLO 13.00

FREDRIK SEDERHOLM YIT SVERIGE AB:N TOIMITUSJOHTAJAKSI

KTM Fredrik Sederholm (50) on nimitetty YIT Sverige AB's toimitusjohtajaksi ja DI Jörgen Mattsson (48) yhtiön varatoimitusjohtajaksi. YIT Sverige AB on osa YIT:n Kiinteistötekniset palvelut -toimialaa.

Fredrik Sederholm on toiminut YIT:n putkistojärjestelmien liiketoimintaryhmän johtajana Ruotsissa vuodesta 2006 alkaen ja hänellä on laaja kokemus teknisten järjestelmien asennuksiin ja kunnossapitoon liittyvästä liiketoiminnasta.

Jörgen Mattsson on toiminut YIT:n sähköistystoimitusten liiketoimintaryhmän johtajana Ruotsissa vuodesta 2005 alkaen.

Sekä Fredrik Sederholm että Jörgen Mattsson ottavat uudet tehtävänsä vastaan 18.8.2008.

Lisätietoja: Toimitusjohtaja Juhani Pitkäkoski, YIT Building Systems Oy, 0400 451 644, juhani.pitkakoski@yit.fi

Juha Kostiainen Viestintä- ja kehitysjohtaja

Jakelu: OMX Pohjoismainen Pörssi Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT Sverige AB on Ruotsin johtava yritys kiinteistöteknisissä asennuksissa. Yhtiö tarjoaa asennus-, huolto- ja kunnossapito- sekä kiinteistöjohtamispalveluja noin 100 paikkakunnalla. Yhtiön liikevaihto vuonna 2007 oli 606 milj. euroa ja henkilöstömäärä 4 400. YIT Sverige AB on osa YIT:n Kiinteistötekniset palvelut -toimialaa.

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2007 YIT:n liikevaihto oli 3,7 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on yli 25 000. YIT:n osake noteerataan OMX Pohjoismaisessa Pörssissä Helsingissä. www.yit.fi