FREDRIK SEDERHOLM YIT SVERIGE AB:N TOIMITUSJOHTAJAKSI

SIJOITTAJAUUTINEN           15.8 2008      KLO 13.00

FREDRIK SEDERHOLM YIT SVERIGE AB:N TOIMITUSJOHTAJAKSI

KTM Fredrik Sederholm (50) on nimitetty YIT Sverige AB's toimitusjohtajaksi ja DI Jörgen Mattsson (48) yhtiön varatoimitusjohtajaksi. YIT Sverige AB on osa YIT:n Kiinteistötekniset palvelut -toimialaa.

Fredrik Sederholm on toiminut YIT:n putkistojärjestelmien liiketoimintaryhmän johtajana Ruotsissa vuodesta 2006 alkaen ja hänellä on laaja kokemus teknisten järjestelmien asennuksiin ja kunnossapitoon liittyvästä liiketoiminnasta.

Jörgen Mattsson on toiminut YIT:n sähköistystoimitusten liiketoimintaryhmän johtajana Ruotsissa vuodesta 2005 alkaen.

Sekä Fredrik Sederholm että Jörgen Mattsson ottavat uudet tehtävänsä vastaan 18.8.2008.

Lisätietoja: Toimitusjohtaja Juhani Pitkäkoski, YIT Building Systems Oy, 0400 451 644, juhani.pitkakoski@yit.fi

Juha Kostiainen Viestintä- ja kehitysjohtaja

Jakelu: OMX Pohjoismainen Pörssi Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT Sverige AB on Ruotsin johtava yritys kiinteistöteknisissä asennuksissa. Yhtiö tarjoaa asennus-, huolto- ja kunnossapito- sekä kiinteistöjohtamispalveluja noin 100 paikkakunnalla. Yhtiön liikevaihto vuonna 2007 oli 606 milj. euroa ja henkilöstömäärä 4 400. YIT Sverige AB on osa YIT:n Kiinteistötekniset palvelut -toimialaa.

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2007 YIT:n liikevaihto oli 3,7 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on yli 25 000. YIT:n osake noteerataan OMX Pohjoismaisessa Pörssissä Helsingissä. www.yit.fi

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi