Ikääntyvien asuminen ja infraomaisuuden hoito YIT:n teemoina Kuntamarkkinoilla

YIT OYJ Lehdistötiedote 12.9.2016 klo 13.00

Suomalaiset ikääntyvät vauhdilla. Jo tällä hetkellä ikäihmisiä on enemmän kuin lapsia. Tämä pitää ottaa huomioon ikääntyvien asumista suunniteltaessa. Tulevaisuudessa tarvitaan entistä monimuotoisempia elämisen, asumisen ja palveluiden ratkaisuja, jotka ottavat huomioon eri-ikäisten ihmisten tarpeet. Kuntien pitää huolehtia, että iäkkäille sopivia asuntoja rakennetaan riittävästi oikeisiin paikkoihin ja kaavoituksessa otetaan huomioon entistä paremmin ikääntyvien integroituminen asumiseen.

YIT:n kaupunkikehityksestä vastaava johtaja Juha Kostiainen käyttää Kuntamarkkinoilla keskiviikkona 14.9. klo 15:3015:50 puheenvuoron ikääntyvien asumis- ja palveluratkaisuista aiheenaan ”Laajenevat mahdollisuudet ikääntyvien joukossa”.

Myös infraomaisuuden hoito puhuttaa kuntia. YIT:n kunnossapitopäällikkö Timo Paavilaisen aiheena on infraomaisuuden hoito SOTE:n jälkeen. Paavilaisen tietoisku on keskiviikkona 14.9. klo 12:3012:50.

Molemmat tietoiskut pidetään K-kerroksen Tietolinja-salissa.

YIT:n kunnille suunnatut palvelut ovat vahvasti edustettuina Kuntamarkkinoilla. Hoivaratkaisujen, kunnossapidon ja tuulivoiman asiantuntijat ovat tavattavissa Kuntamarkkinoiden ajan 14.–15.9.2016 Kuntatalon K-kerroksessa osastolla H3. Lisäksi paikalla on asiantuntijoita rakentamisen eri hankemallien kehittämisen ja soveltamisen osalta. Muun muassa erilaiset yhteistoimintamallit, kuten allianssi- ja elinkaarimallit, ovat kuntapäättäjille yhä varteenotettavampia vaihtoehtoja perinteisen urakkakilpailutuksen rinnalla.

Lisätietoa:

Hanna Malmivaara, viestintäjohtaja, YIT Oyj, puh. 040 561 6568, hanna.malmivaara@yit.fi

YIT luo kestäviä kaupunkeja ja parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Panostamme ensiluokkaiseen asiakaskokemukseen, korkeaan laatuun ja monipuolisen osaamisemme jatkuvaan kehittämiseen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2015 liikevaihtomme oli lähes 1,7 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan NASDAQ Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi

Avainsanat: