ILKKA BROTHERUS JATKAA YIT:N HALLITUKSEN PUHEENJOHTAJANA

YIT-Yhtymä Oyj:n hallitus valitsi järjestäytymiskokouksessaan 30.3.2005 puheenjohtajakseen edelleen Sinituote Oy:n toimitusjohtajan, kauppatieteiden maisteri Ilkka Brotheruksen.
Brotherus on ollut YIT:n hallintoneuvoston jäsen 1998-2000, hallituksen jäsen vuodesta 2000 ja hallituksen puheenjohtaja vuodesta 2002. Varapuheenjohtajaksi hallitus valitsi Keskinäinen Henkivakuutusyhtiö Suomen toimitusjohtajan, ekonomi Eino Halosen.
Halonen on ollut YIT:n hallituksen jäsen vuodesta 2000 ja hallituksen varapuheenjohtaja vuodesta 2003.

YIT:n hallitukseen kuuluvat lisäksi YIT-Yhtymä Oyj:n konsernijohtaja Reino Hanhinen, Kone Oyj:n hallituksen puheenjohtaja Antti Herlin ja Jaakko Pöyry Group Oyj:n toimitusjohtajan sijainen Teuvo Salminen.

Tarkastusvaliokunnan jäseniksi valittiin Ilkka Brotherus, Eino Halonen ja Teuvo Salminen. Tarkastusvaliokunnan tehtävänä on avustaa hallitusta YIT-konsernin raportointi- ja laskentaprosessien valvonnassa.

Lisätietoja: konsernijohtaja Reino Hanhinen, puh. 020 433 2454,reino.hanhinen@yit.fi

YIT-YHTYMÄ OYJ

Veikko Myllyperkiö viestintäjohtaja