JUHANI PITKÄKOSKI YIT:N TOIMITUSJOHTAJAKSI

YHTIÖTIEDOTE      MUUTOKSET JOHDOSSA   20.11.2008 KLO 09:00

JUHANI PITKÄKOSKI YIT:N TOIMITUSJOHTAJAKSI

YIT Oyj:n hallitus on tänään nimittänyt konsernin toimitusjohtajaksi OTK Juhani Pitkäkosken (50). Hän on YIT:n suurimman toimialan Kiinteistöteknisten palvelujen johtaja ja toiminut konsernin palveluksessa vuodesta 1988. Konsernin varatoimitusjohtajaksi ja toimitusjohtajan sijaiseksi on nimitetty DI, KTK Kari Kauniskangas (34). Hän jatkaa Kansainvälisten rakentamispalvelujen johtajana ja on ollut YIT:n palveluksessa vuodesta 1997. Nimitykset tulevat voimaan välittömästi.

Hallituksen päätöksen tarkoituksena on keskittää konsernin johtaminen toimintaympäristön muuttumisen vaatimalla tavalla lähelle operatiivista liiketoimintaa korostamalla toimialojen merkitystä.

Yhtiön edellinen toimitusjohtaja Hannu Leinonen siirtyy pois YIT:n palveluksesta.

Lisätietoja: YIT Oyj:n hallituksen puheenjohtaja Reino Hanhinen, puh. 020 433 2453

Lehdistötilaisuus pidetään Helsingissä kello 13.00 Unioninkatu 14 kellaritilan betoni-kabinetissa.

Liitteenä: Juhani Pitkäkosken ja Kari Kauniskankaan ansioluettelot.

Juha Kostiainen Viestintä- ja kehitysjohtaja

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2007 YIT:n liikevaihto oli 3,7 miljardia euroa. YIT:n osake noteerataan OMX NASDAQ Helsinki Oy:ssa. Lisätietoja: www.yit.fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen rakennusyhtiö. Kehitämme ja rakennamme asuntoja, toimitiloja ja kokonaisia alueita. Lisäksi olemme vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja ja päällystäjä. Yhdessä asiakkaidemme kanssa 10 000 ammattilaistamme luovat entistä toimivampia, vetovoimaisempia ja kestävämpiä kaupunkeja ja elinympäristöjä. Toimimme 11 maassa: Suomessa, Venäjällä, Skandinaviassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Uusi YIT syntyi, kun yli 100-vuotiaat YIT Oyj ja Lemminkäinen Oyj yhdistyivät 1.2.2018. Vuoden 2017 yhdistetty vuotuinen liikevaihtomme oli yli 3,8 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi