KAUPANKÄYNTI JA OSAKKEIDEN MERKINTÄ YIT:N M JA N OPTIO-OIKEUKSILLA VUONNA 2009

PÖRSSITIEDOTE       17.3.2009    KLO 11.00

KAUPANKÄYNTI JA OSAKKEIDEN MERKINTÄ YIT:N M JA N OPTIO-OIKEUKSILLA VUONNA 2009

YIT Oyj on hakenut vuonna 2006 liikkeelle laskettujen N optio-oikeuksien listaamista NASDAQ OMX Helsingissä siten, että kaupankäynti niillä alkaisi 1.4.2009. YIT:n vuonna 2006 liikkeelle lasketut M optio-oikeudet ovat listattuina NASDAQ OMX Helsingissä ja niiden perusteella on vuonna 2009 mahdollisuus merkitä osakkeita 1.4. alkaen.

Edelleen YIT Oyj on hakenut yhtiön osakkeen lisäerän listaamista NASDAQ OMX Helsingissä. Hakemus koskee vuoden 2008 aikana M JA N optio-oikeuksien perusteella merkittäviä uusia osakkeita.

Osakkeiden merkintä

Kukin M ja N optio-oikeus oikeuttaa sen haltijan merkitsemään yhden YIT Oyj:n osakkeen (YTY1V).

Osakkeita voidaan merkitä M optio-oikeuksilla enintään 900.000 kpl ja N optio-oikeuksilla enintään 900.000 kpl.

M optio-oikeuksien perusteella merkittävän osakkeen merkintähinta on 19,73 euroa osakkeelta ja N optio-oikeuksien perusteella merkittävän osakkeen merkintähinta 19,23 euroa osakkeelta.

Osakkeita voidaan optio-oikeuksien perusteella merkitä vuosittain 1.4.-30.11 välisenä aikana. M optioilla merkintäaika on vuosina 2008-2009 ja N optioilla vuosina 2009-2010.

Merkinnät vastaanotetaan Nordea Pankki Suomi Oyj:n toimipisteissä.

Optio-oikeuksien perusteella merkityt osakkeet oikeuttavat osinkoon merkintäpäivästä lukien. Muut osakasoikeudet alkavat osakepääoman korotuksen tultua merkityksi kaupparekisteriin.

Optio-ohjelmien ehdot ovat kokonaisuudessaan luettavissa YIT:n internet-sivuilla www.yit.fi.

Osakepääoman korotukset

Merkintöjen perusteella tehtävät osakepääoman korotukset on vuonna 2009 tarkoitus toteuttaa seuraavan aikataulun mukaisesti:

Yleiset tiedot liikkeeseenlaskijasta

Nimi: YIT Oyj

Kotipaikka: Helsinki

Rekisteröimispäivä: 31.8.1940

Oikeudellinen muoto ja sovellettava laki: Julkinen osakeyhtiö, Suomen laki

Konserni, johon liikkeeseenlaskija kuuluu ja asema siinä: YIT-konsernin emoyhtiö

Yhtiöjärjestyksen mukainen toimiala: Yhtiön toimialana on rakennusalan tuotantotoiminta, rakennustarvikkeiden ja rakennusvalmisosien valmistus, vuokraus ja kauppa sekä talotekniikka, verkkopalvelut ja teollisuuden mekaaninen urakointi sekä edellä mainittuihin liittyvä käyttö-, huolto- ja kunnossapito kotimaassa ja ulkomailla. Yhtiön toimialana on edellä mainittujen liiketoimintojen lisäksi ostaa ja myydä kiinteistöjä ja asunto- ja kiinteistöosakkeita sekä vuokrata ja huoltaa huoneistoja ja kiinteistöjä rakennuksineen ja laitoksineen sekä harjoittaa muutakin toimintaa, joka liittyy edellä mainittuihin toimintoihin. Yhtiö voi harjoittaa arvopaperikauppaa. Yhtiö voi harjoittaa toimialansa mukaista toimintaa välittömästi yhtiön toimesta ja/tai tytär- ja osakkuusyhteisöjen ja yhteisyritysten välityksellä. Yhtiö voi emoyhtiönä huolehtia konsernin hallinnosta, henkilöstöasioista, rahoituksesta, taloudesta, lakiasioista ja viestinnästä sekä muista yhteisistä palveluista ja tehtävistä. Rekisteri, johon liikkeeseenlaskija on merkitty ja yritystunnus: Kaupparekisteri, y-tunnus 0112650-2 Optioehdot kokonaisuudessaan ja YIT Oyj:n yhtiöjärjestys ovat luettavissa YIT:n internet-sivuilla osoitteessa www.yit.fi. Hallinnointiperiaatteet on esitetty vuosikertomuksessa sekä yhtiön internet-sivuilla.

Lisätietoja: hallintopäällikkö Marja Salo, YIT Oyj, puh. 020 433 2470, marja.salo@yit.fi rahoitusjohtaja Jaakko Mäkynen, YIT Oyj, puh. 020 433 2307, jaakko.makynen@yit.fi

Veikko Myllyperkiö viestintäjohtaja

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi