Kauppakeskus Lauttiksen tilat lähes täyteen vuokrattu

YIT OYJ Lehdistötiedote 17.5.2016 klo 9:00

Lauttasaareen vuoden 2016 lopulla valmistuvan Kauppakeskus Lauttiksen liiketiloista on vuokrattu jo yli 90 prosenttia. Kauppakeskukseen sijoittuvat mm. K-Supermarket, S-Market, Alko, Apteekki, Nordea, Instrumentarium, Silmäasema, Salon Pepe Åhman, Life, Karkkitori, Kukkakaari, Kiinteistövälitys Erkkeri ja R-kioski. Lisäksi tiloihin tulee laadukkaita ravintoloita ja kahvilapalveluita kuten Pizzarium, Ahorita ja Hanko Sushi sekä Fazer Bakery, Espresso House ja Wayne’s Coffee. Kokonaisuudessaan keskukseen tulee noin 25 liikettä ja se on laajuudeltaan yhteensä noin 6 000 neliötä. Keskuksen yhteyteen rakentuvasta viihtyisästä torialueesta muodostuu uusi lauttasaarelaisten kohtaamispaikka, jossa on mukava rentoutua ostosten lomassa.

Lauttiksen rakentaminen etenee aikataulussa ja kauppakeskus avaa ovensa joulumyyntiin. Kauppakeskuksen kehittämisestä ja toteuttamisesta vastaa YIT ja sen omistaa Aberdeen Asset Management Finland Oy:n hallinnoima rahasto Aberdeen European Balanced Property Fund. Kauppakeskukselle haetaan kultatason LEED® -ympäristösertifikaattia mm. tilojen modernien lämmitys-, jäähdytys- ja valaistuksenohjausratkaisujen ansiosta.

”Olemme ylpeitä saadessamme kauppakeskus Lauttiksen kiinteistösalkkuumme, sillä Länsimetron ansiosta se sijoittuu isojen asiakasvirtojen äärelle ja on samalla merkittävä alueellinen keskus. Metron sisäänkäynnit on integroitu kauppakeskuksen yhteyteen toimivaksi kokonaisuudeksi, mikä lisää myös kaupallista toimivuutta ja mahdollistaa laajat yhteistyömahdollisuudet eri osapuolien välillä”, toteaa Head of Asset Management Petri Bergström Aberdeenilta.

Lauttis koostuu Lauttasaarentielle rakennettavasta kauppakeskuksesta ja sen päälle rakennettavista kolmesta asuinkerrostalosta Treffistä, Keulasta ja Nuolesta. Kuusikerroksisiin asuinrakennuksiin rakennetaan lähes 140 asuntoa, jotka valmistuvat loppuvuoden 2016 ja kevään 2017 aikana. Asunnot ovat kooltaan noin 26–108 neliötä. Keskuksen yhteyteen rakennetaan myös maanalainen pysäköintilaitos.

Lauttiksen aluetta kehitetään YIT:n Kaupunki kylässä -konseptin mukaisesti. Konseptin tavoitteena on rakentaa elävä keskus, jossa on hyvä asua ja yrittää. Lauttiksen myötä Lauttasaaren vanha perinteinen kauppakorttelialue uudistetaan eläväksi keskustakortteliksi, jossa hyvät liikenneyhteydet, monipuoliset palvelut sekä viihtyisät asunnot luovat alueelle uudenlaista vetovoimaa.

”Lauttiksen hanke on osoitus hyvästä yhteistyöstä niin Lauttasaaren asukkaiden, paikallisseurojen, Länsimetron rakentajien kuin kaupungin kanssa. Lisäksi Lauttiksen korttelin asukkaiden ja kauppiaiden väliseen kommunikaatioon on luotu uusi yhteinen digitaalinen kanava YIT Plus”, kertoo yksikönjohtaja Kalle Isometsä YIT:ltä.

Kalle Isometsä, yksikönjohtaja, YIT Rakennus Oy, puh.040 519 5967, kalle.isometsa@yit.fi

Petri Bergström, Head of Asset Management, Aberdeen Asset Management Finland Oy, puh. 010 3040 502, petri.bergstrom@aberdeen-asset.com

Hanna Malmivaara, viestintäjohtaja, YIT Oyj, puh. 040 561 6568, hanna.malmivaara@yit.fi

Lisätietoja Lauttiksesta YIT:n  nettisivuilla (linkki)

Tilavuokraus:

Asiakaspäällikkö Leila Sakari-Kinnunen, YIT Rakennus Oy, puh. 050 539 3434, leila.sakari-kinnunen@yit.fi

Vuokrattavaa tilaa vapaana 20–350m2, esimerkiksi lastentarvike, vaate-, sisustus-, vapaa-ajan tai lemmikkitarvikealan toimijoille.

YIT luo kestäviä kaupunkeja ja parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Panostamme ensiluokkaiseen asiakaskokemukseen, korkeaan laatuun ja monipuolisen osaamisemme jatkuvaan kehittämiseen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2015 liikevaihtomme oli lähes 1,7 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan NASDAQ Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi