PÖRSSITIEDOTE  18.4.2006  KLO 16.45

KIINTEISTÖ OY VILHONKATU 7 JA YIT HAKEVAT VALITUSLUPAA KORKEIMPAAN OIKEUTEEN KOSKIEN HELSINGIN HOVIOIKEUDEN TUOMIOTA VILHONKATU 7:N SANEERAUKSESTA VUODELTA 1999

Helsingin hovioikeus määräsi 14.2.2006 antamallaan päätöksellä Kiinteistö Oy Vilhonkatu 7:n maksamaan YIT:lle korvauksia SOK:n entisen pääkonttorirakennuksen vuonna 1999 valmistuneen saneerauksen muutos- ja lisätöistä sekä urakka-ajan pidennyksestä aiheutuneista kustannuksista korkoineen sekä oikeudenkäyntikuluja. SOK maksoi tuomion perusteella 15.2.2006 YIT:lle 11,1 miljoonaa euroa. Summaa ei kirjata tulokseen ennen kuin päätös tulee lainvoimaiseksi. Kiinteistö Oy Vilhonkatu 7 ja YIT ovat tänään hakeneet valituslupaa korkeimpaan oikeuteen.

YIT on aikaisemmin antanut tätä asiaa koskevasta Helsingin käräjäoikeuden päätöksestä pörssitiedotteet 24.2.2003 ja 14.2.2006.

Lisätietoja:

Ilpo Jalasjoki, toimitusjohtaja, YIT Rakennus Oy, puh 020 433 2692 Sakari Toikkanen, varatoimitusjohtaja, YIT Oyj, puh. 020 433 2336

Veikko Myllyperkiö viestintäjohtaja

Jakelu: Helsingin Pörssi, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi