KILPAILUVIRANOMAISET HYVÄKSYIVÄT YIT:N VERKKOPALVELUT-LIIKETOIMINTARYHMÄN MYYNNIN RELACOMILLE

20.12.2007   KLO 17.00
YHTIÖTIEDOTE       PÖRSSITIEDOTE

YIT Oyj myi 20.11.2007 allekirjoitetulla kauppakirjalla Verkkopalvelut-liiketoimintaryhmän Relacom Finland Oy:lle. Kaupan voimaantulo edellytti kilpailuviranomaisten hyväksyntää. Suomen Kilpailuvirasto hyväksyi yrityskaupan 18.12.2007. Kauppa toteutuu ja kauppasumma maksetaan 31.12.2007.

Verkkopalvelut-liiketoimintaryhmä oli osa YIT:n Teollisuus- ja verkkopalvelut toimialaa. 1.1.2008 alkaen toimialan nimi on Teollisuuden palvelut.

Juha Kostiainen Viestintä- ja kehitysjohtaja

Lisätietoja antavat Pekka Frantti, toimitusjohtaja, YIT Teollisuus- ja verkkopalvelut Oy, puh. 050 390 0932 Sakari Toikkanen, varatoimitusjohtaja, YIT Oyj, puh. 020 433 2336 Petra Thorén, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 020 433 2635, 040 764 5462

Jakelu: OMX Pohjoismainen Pörssi Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen rakennusyhtiö. Kehitämme ja rakennamme asuntoja, toimitiloja ja kokonaisia alueita. Lisäksi olemme vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja ja päällystäjä. Yhdessä asiakkaidemme kanssa 10 000 ammattilaistamme luovat entistä toimivampia, vetovoimaisempia ja kestävämpiä kaupunkeja ja elinympäristöjä. Toimimme 11 maassa: Suomessa, Venäjällä, Skandinaviassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Uusi YIT syntyi, kun yli 100-vuotiaat YIT Oyj ja Lemminkäinen Oyj yhdistyivät 1.2.2018. Vuoden 2017 yhdistetty vuotuinen liikevaihtomme oli yli 3,8 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi