KILPAILUVIRASTO HYVÄKSYI YIT:N ABB:N BUI

KILPAILUVIRASTO HYVÄKSYI YIT:N ABB:N BUILDING SYSTEMS  -LIIKETOIMINNAN OSTON SUOMESSA

YIT-Yhtymä Oyj osti 4.7.2003 allekirjoitetulla sopimuksella ABB:ltä sen talotekniikka-, kiinteistö- ja teollisuuspalveluita tarjoavat Building Systems -liiketoiminnot Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Baltian maissa ja Venäjällä. Kaupan voimaanastuminen edellytti kilpailuviranomaisten hyväksyntää. Kilpailuvirasto on 18.7.2003 ilmoittanut hyväksyvänsä yrityskaupan Suomen osalta.
"Yrityskauppa ei synnytä tai vahvista sellaista määräävää markkina- asemaa, jonka seurauksena kilpailu merkittävästi estyy Suomen markkinoilla tai niiden oleellisella osalla", Kilpailuvirasto toteaa päätöksessään.

YIT-YHTYMÄ OYJ

Veikko Myllyperkiö viestintäjohtaja

Lisätietoja antaa: viestintäjohtaja Veikko Myllyperkiö, YIT-Yhtymä Oyj, puh. 020 433 2297, veikko.myllyperkio@yit.fi

Jakelu: Helsingin Pörssi, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi