KIM GRAN EHDOLLA YIT OYJ:N HALLITUKSEEN

SIJOITTAJAUUTINEN      8.2.2008     KLO 08.10

KIM GRAN EHDOLLA YIT OYJ:N HALLITUKSEEN

YIT Oyj:n osakkeenomistajat, jotka edustavat enemmän kuin 20 % yhtiön osake- ja äänimäärästä, tulevat ehdottamaan YIT:n 13.3.2008 kokoontuvalle varsinaiselle yhtiökokoukselle hallitukseen valittaviksi seuraavia henkilöitä: puheenjohtajaksi vuorineuvos Reino Hanhinen, varapuheenjohtajaksi rahoitusneuvos Eino Halonen ja jäseniksi toimitusjohtaja Kim Gran, hallituksen puheenjohtaja Antti Herlin ja toimitusjohtajan sijainen Teuvo Salminen. Kaikki ehdokkaat ovat ilmoittaneet suostumuksensa tehtävään.

Kim Grania lukuun ottamatta muut ehdokkaat ovat myös nykyisiä YIT:n hallituksen jäseniä.

Diplomiekonomi Kim Gran (53) on toiminut Nokian Renkaat Oyj:n toimitusjohtajana vuodesta 2000 lähtien. Sitä ennen hän on toiminut Nokian Renkaat Oyj:n varatoimitusjohtajana 1995-2000 sekä Iso-Britanniassa Pechiney Cebalin toimitusjohtajana 1992-1995 ja Cebal-Printalin tehtaan johtajana 1988-1995.

Hallitukseen ehdotettavien henkilöiden esittely löytyy YIT:n verkkosivuilta osoitteesta www.yit.fi. Lisätietoja: Reino Hanhinen, hallituksen puheenjohtaja, YIT Oyj, puh. 020 433 2453

Juha Kostiainen Viestintä- ja kehitysjohtaja

Jakelu: OMX Pohjoismainen Pörssi Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi