Kohtuuhintaisia pientalokoteja Espooseen

YIT tuo markkinoille uuden, kompaktin ja kohtuuhintaisen pientalokonseptin. Pientaloissa on koteja kaksioista neljän huoneen asuntoihin. Kaikkiin koteihin, myös kaksioihin, kuuluu oma piha. Hyvä ja kompakti suunnittelu tekevät asunnoista kohtuuhintaisia. Ensimmäiset uudet pientalot rakennetaan Espoon Kauklahteen.

Uusissa pientaloissa on kaksi kerrosta, ja kotien päätilat ovat yhdessä tasossa. Päällekkäin sijoittuvilla kodeilla on oma suojaisa piha, valokatteinen terassi ja pihavarasto oman sisäänkäynnin yhteydessä. Asuntojen koot vaihtelevat 43 neliön kaksiosta 82 neliön neljän huoneen asuntoon.

″Uudessa konseptissa sisäänkäynti yläkerroksen asuntoihin on ratkaistu ensimmäisessä kerroksessa sijaitsevan eteistilan kautta. Sisäänkäyntiratkaisu mahdollistaa oman pihan myös toisen kerroksen kodeille. Asuntojen päätilat sijaitsevat yhdessä tasossa. Läpi talon ulottuvan avoimen tilaratkaisun ja porrasaukon ansiosta tilakokemus on avara″, kuvailee kohteen arkkitehti Ahto Ollikainen Teema-arkkitehdeistä.

Asunnot ovat kompakteja, joten myös perheasuntojen kokonaishinnat pysyvät kohtuullisina. YIT haluaa tarjota konseptilla kohtuuhintaisen asumisen mahdollisuuden myös pienille perheille, joiden toiveissa on oma piha.

”Kotitalouksien koot ovat pienentyneet Suomessa koko 2000-luvun. Etenkin pääkaupunkiseudulla on paljon yhden ja kahden hengen perheitä. Haluamme tarjota myös pienille kotitalouksille mahdollisuuden pientaloasumiseen ja omaan pihaan”, kertoo yksikönjohtaja Tero Karislahti YIT:ltä.

Ensimmäisiä uuden pientalokonseptin mukaisia koteja päästään rakentamaan tämän vuoden lopulla. Kodit rakennetaan Espoon Hansavalkaman idylliselle, pientalovaltaiselle alueelle Kauklahden palveluiden läheisyyteen. Tavoitteena on, että Asunto Oy Espoon Luotsin 26 pientalokotia valmistuvat vuoden 2016 lopulla.

Lisätietoja:

yitkoti.fi/luotsi