KORKEIMMAN OIKEUDEN PÄÄTÖS KOSKIEN KIINTEISTÖ OY VILHONKATU 7:N SANEERAUSTA

YHTIÖTIEDOTE  10.3.2008  KLO 17.15

KORKEIMMAN OIKEUDEN PÄÄTÖS KOSKIEN KIINTEISTÖ OY VILHONKATU 7:N SANEERAUSTA

Korkein oikeus antoi 10.3.2008 päätöksensä koskien erimielisyyksiä, jotka liittyivät SOK:n entisen pääkonttorirakennuksen, Kiinteistö Oy Vilhonkatu 7:n, vuonna 1999 valmistuneeseen saneeraukseen. Päätöksen positiivinen vaikutus YIT:n tulokseen ennen veroja on 6,0 milj. euroa. Summa kirjataan kokonaisuudessaan YIT:n tammi-maaliskuun 2008 tulokseen.

Korkein oikeus arvioi Helsingin hovioikeuden 14.2.2006 hyväksymien lisä- ja muutostöiden määriä sekä viivästyssakkoja hovioikeuden tuomiosta poikkeavasti ja pienensi siten YIT:n saamien korvausten määrää.

YIT on edellisen kerran antanut tätä asiaa koskevan pörssitiedotteen 24.11.2006.

Lisätietoja: Sakari Toikkanen, varatoimitusjohtaja, YIT Oyj, puh. 020 433 2336

Juha Kostiainen Viestintä- ja kehitysjohtaja

Jakelu: OMX Pohjoismainen Pörssi Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi