PÖRSSITIEDOTE  24.11.2006  KLO 16.15

KORKEIN OIKEUS ON MYÖNTÄNYT KIINTEISTÖ OY VILHONKATU 7:LLE RAJOITETUN VALITUSOIKEUDEN KOSKIEN HELSINGIN HOVIOIKEUDEN TUOMIOTA VILHONKATU 7:N SANEERAUKSESTA VUODELTA 1999

Korkein oikeus on 17.11.2006 antamallaan päätöksellä myöntänyt Kiinteistö Oy Vilhonkatu 7:lle rajoitetun valitusoikeuden koskien Helsingin hovioikeuden tuomiota Vilhonkatu 7:n saneerauksesta vuodelta 1999.

Helsingin hovioikeus määräsi 14.2.2006 antamallaan päätöksellä Kiinteistö Oy Vilhonkatu 7:n maksamaan YIT:lle korvauksia SOK:n entisen pääkonttorirakennuksen vuonna 1999 valmistuneen saneerauksen muutos- ja lisätöistä sekä urakka-ajan pidennyksestä aiheutuneista kustannuksista korkoineen sekä oikeudenkäyntikuluja.

SOK maksoi Helsingin hovioikeuden tuomion perusteella 15.2.2006 YIT:lle 11,1 miljoonaa euroa. Summaa ei kirjata tulokseen ennen kuin asiassa saadaan lopullinen päätös.

YIT on edellisen kerran antanut tätä asiaa koskevan pörssitiedotteen 18.4.2006.

Lisätietoja:

Ilpo Jalasjoki, toimitusjohtaja, YIT Rakennus Oy, puh 020 433 2692 Sakari Toikkanen, varatoimitusjohtaja, YIT Oyj, puh. 020 433 2336

Veikko Myllyperkiö viestintäjohtaja

Jakelu: Helsingin Pörssi, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi