PÖRSSITIEDOTE  24.11.2006  KLO 16.15

KORKEIN OIKEUS ON MYÖNTÄNYT KIINTEISTÖ OY VILHONKATU 7:LLE RAJOITETUN VALITUSOIKEUDEN KOSKIEN HELSINGIN HOVIOIKEUDEN TUOMIOTA VILHONKATU 7:N SANEERAUKSESTA VUODELTA 1999

Korkein oikeus on 17.11.2006 antamallaan päätöksellä myöntänyt Kiinteistö Oy Vilhonkatu 7:lle rajoitetun valitusoikeuden koskien Helsingin hovioikeuden tuomiota Vilhonkatu 7:n saneerauksesta vuodelta 1999.

Helsingin hovioikeus määräsi 14.2.2006 antamallaan päätöksellä Kiinteistö Oy Vilhonkatu 7:n maksamaan YIT:lle korvauksia SOK:n entisen pääkonttorirakennuksen vuonna 1999 valmistuneen saneerauksen muutos- ja lisätöistä sekä urakka-ajan pidennyksestä aiheutuneista kustannuksista korkoineen sekä oikeudenkäyntikuluja.

SOK maksoi Helsingin hovioikeuden tuomion perusteella 15.2.2006 YIT:lle 11,1 miljoonaa euroa. Summaa ei kirjata tulokseen ennen kuin asiassa saadaan lopullinen päätös.

YIT on edellisen kerran antanut tätä asiaa koskevan pörssitiedotteen 18.4.2006.

Lisätietoja:

Ilpo Jalasjoki, toimitusjohtaja, YIT Rakennus Oy, puh 020 433 2692 Sakari Toikkanen, varatoimitusjohtaja, YIT Oyj, puh. 020 433 2336

Veikko Myllyperkiö viestintäjohtaja

Jakelu: Helsingin Pörssi, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi