Leif S. Gustafsson YIT Sverige AB:n toimitusjohtajaksi

YIT Sverige AB:n hallitus on tänään nimittänyt rakennusinsinööri Leif S. Gustafssonin (39) yhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi. Hän seuraa tehtävässään Kari Kalliota, joka siirtyy Ramirent Oyj:n toimitusjohtajaksi. Hallitus nimitti samalla Håkan Bergkvistin yhtiön varatoimitusjohtajaksi. Bergkvist jatkaa myös yhtiön putkidivisioonan johtajana.

Leif S. Gustafsson toimii tällä hetkellä YIT Sverige AB:n sähködivisioonan päällikkönä.
Gustafsson toimi vuodesta 2000 alkaen ABB Contracting AB:n divisioonan päällikkönä Tukholman alueella. Vuonna 2003 hänet nimitettiin YIT:n Ruotsin sähködivisioonan päälliköksi vastuualueenaan koko Ruotsin kattava alueverkosto. Gustafsson on aikaisemmin toiminut muun muassa Alfa Skop Teknik AB:n toimitusjohtajana. Lisäksi hänellä on kokemusta rakennusalalta Skanskan ja BPA:n palveluksessa. Leif S. Gustafsson on naimisissa ja hänellä on kaksi lasta.

"Leif S. Gustafsson jatkaa Kari Kallion työtä keskittyen kannattavan kasvun jatkamiseen Ruotsissa. YIT Sverige AB on viimevuotisten uudelleenjärjestelyjen jälkeen kehittynyt voimakkaasti ja parantanut kannattavuuttaan", sanoo YIT Building Systemsin toimitusjohtaja Juhani Pitkäkoski.

YIT-YHTYMÄ OYJ

Veikko Myllyperkiö viestintäjohtaja

Lisätietoja: toimitusjohtaja Juhani Pitkäkoski, YIT Building Systems Oy, puh. 0400 51644, sähköposti juhani.pitkakoski@yit.fi

Jakelu: Helsingin pörssi, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi