Lekalla ennakkoluulot ja esteellisyys nurin

Vammaisten asialla olevan Petrin haaveena on jo vuosien ajan ollut päästä moukaroimaan purettavaa rakennusta maan tasalle. Tällä hän haluaa nostaa esille kehitysvammaisten roolin yhteiskunnassa. Dixin toisen vaiheen purkutöiden alettua, pääsi YIT toteuttamaan Petrin haaveen. Jokainen lekanheilautus symboloi Petrille erilaisuuden muurien murtumista kehitysvammaisten ja muiden ihmisten väliltä. Hän toivoo tempauksella näkyvyyttä ystävyydelle yli erilaisuuden rajojen sekä liikkumisen esteettömyydelle.

Katso video tempauksesta: https://youtu.be/JsMqSzjMWIQ

YIT aloitti vuonna 2012 100 hyvää tekoa –kampanjan 100-vuoden kunniaksi. Päämääränä ei ollut hyvin tekojen määrä, vaan aidosti välittäminen ja hyvän mielen tuottaminen niitä vastaanottaville ihmisille. YIT on esimerkiksi ilahduttanut maalaamalla hyppyruutuja, kasaamalla pulkkamäkeä, helpottanut elämää ovikorjauksin, auttanut puistojen puhtaanapidossa ja nikkaroinut eläintenruokintapaikkoja. Hyvän palautteen takia tekoja on jatkettu vuodesta 2012 asti.

Muita 100 hyvää tekoja muun muassa:

Kaikki hyvät teot löydät täältä: www.yit.fi/100hyvaatekoa

Avainsanat:

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi