Mall of Tripla tuo valoa Pasilaan osana valohaastetta

YIT OYJ Uutinen 5.1.2018 klo 10.00

Syksyllä 2019 Pasilaan avautuva kauppakeskus Mall of Tripla tuo valoa Pasilan väliaikaiselle asemalle tammikuun pimeyden keskelle. Valoteos ”Silta” ilahduttaa kaupunkilaisia Pasilan virastokeskuksesta väliaikaiselle asemalle kulkevalla ylikulkusillalla 4.–11.1.2018. Valoteoksen on suunnitellut Hannu Makkonen ja toteuttanut Bright Finland Oy.

Valoteos on osa Lux Helsingin valohaastetta, jonka Jan Vapaavuori julkisti marraskuussa 2017. Valohaasteessa kaupunkilaisia, yhteisöjä ja yrityksiä kannustetaan rakentamaan omia valoteoksiaan.

”Mall of Triplasta tulee eläväinen kaupunkikeskus, jonka tarjonnan keskiössä ovat erilaiset elämykset musiikkimuseosta ja kymmenistä ravintoloista ainutlaatuisen sisäaktiviteettikokonaisuuteen. Halusimmekin jo nyt ilahduttaa kaupunkilaisia tuomalla valoa synkän tammikuun keskelle osana valohaastetta”, kertoo Mall of Triplan kaupallinen kehitysjohtaja Pirjo Aalto.

Myös yksi Triplan työmaan kahdeksasta torninosturista on valaistu ajankohdan mukaan vaihtuvin värivaloin. Esimerkiksi Slushin aikana nosturi hehkui pinkkiä väriä, ja itsenäisyyspäivän aikaan nosturi sai sinisen Suomi 100 -juhlavalaistuksen. Myös nyt Lux Helsingin aikaan nosturi saa ylleen valaistuksen.

Syksyllä 2019 avautuva Mall of Tripla on kaupunkikeskus, joka tarjoaa runsaasti elämyksiä, makuja, kulttuuria, shoppailumahdollisuuksia ja helpot kulkuyhteydet. Se on 250 liikkeellään Suomen suurin kauppakeskus, joka sijaitsee Triplan sydämessä. Tripla on kolmen korttelin kokonaisuus, johon kuuluu kauppakeskus, pysäköintilaitos, joukkoliikenneasema, asuntoja, hotelli ja toimistoja.

Lisätietoja:

Heidi Kauppinen, viestintäpäällikkö, YIT Oyj, puh. 040 574 3170, heidi.kauppinen@yit.fi

yit.fi/tripla/mall-of-tripla

#valohaaste

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi

Avainsanat: