MCE:N KIINTEISTÖTEKNISET LIIKETOIMINNOT SIIRTYIVÄT YIT:LLE 1.8.2008

PÖRSSITIEDOTE          1.8.2008 KLO 13.00

MCE:N KIINTEISTÖTEKNISET LIIKETOIMINNOT SIIRTYIVÄT YIT:LLE 1.8.2008

YIT Oyj ja MCE AG allekirjoittivat 29.5.2008 sopimuksen, jonka myötä YIT osti MCE:n kiinteistöteknisiä palveluita tarjoavat liiketoiminnot Saksassa, Itävallassa, Puolassa, Tshekissä, Unkarissa ja Romaniassa. Kaupan voimaanastuminen edellytti kilpailuviranomaisten hyväksyntää. Kilpailuviranomaiset hyväksyivät kaupan Saksassa 8.7.2008, Itävallassa 16.7.2008 ja Puolassa 1.8.2008. Kauppa toteutui 1.8.2008.

Yrityskaupan arvo on 55 milj. euroa. Ostettujen toimintojen henkilöstömäärä on noin 1 900. Liikevaihto vuonna 2007 oli 355 milj. euroa.

Juha Kostiainen Viestintä- ja kehitysjohtaja

Lisätietoja antavat: Petra Thorén, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, 040 764 5462, petra.thoren@yit.fi Juhani Pitkäkoski, toimitusjohtaja, YIT Building Systems Oy, 0400 451 644, juhani.pitkakoski@yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Baltian maissa ja Venäjällä sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2007 YIT:n liikevaihto oli 3,7 miljardia euroa ja henkilöstömäärä yli 23 000. YIT:n osake noteerataan OMX Pohjoismaisessa Pörssissä Helsingissä. www.yit.fi