MUUTOKSIA YIT:N JOHDOSSA

PÖRSSITIEDOTE                  19.5.2011 KLO 9.00

MUUTOKSIA YIT:N JOHDOSSA

Arne Malonæsin pitkäaikaisen sairasloman vuoksi DI Matti Malmberg (51) on nimitetty toistaiseksi Pohjois-Euroopan kiinteistötekniset palvelut -toimialan johtajaksi ja konsernin johtoryhmän jäseneksi. Malmberg raportoi YIT Oyj:n toimitusjohtaja Juhani Pitkäkoskelle. Malmberg on tullut YIT-konsernin palvelukseen vuonna 1985, ja tällä hetkellä hän toimii Suomen, Venäjän ja Baltian kiinteistöteknisistä palveluista vastaavana johtajana.

Insinööri Jarno Hacklin (32) on nimitetty vastaamaan toistaiseksi YIT:n kiinteistöteknisistä palveluista Suomessa, Venäjällä ja Baltian maissa. Hacklin raportoi tehtävässään Matti Malmbergille. Hacklin on tullut YIT:n palvelukseen vuonna 2001 ja hän toimii tällä hetkellä Kiinteistöteknisten palveluiden Talotekniikkaratkaisut -liiketoimintaryhmän johtajana Suomessa.

Lisäksi BBA Janne Järvinen (40) on nimitetty konsernin hankintajohtajaksi. Järvinen raportoi tehtävässään toimitusjohtaja Juhani Pitkäkoskelle. Järvinen on tullut YIT:n palvelukseen vuonna 2009 ja hän toimii tällä hetkellä hankintajohtajana Suomen rakentamispalveluissa. Nimityksellä tuetaan YIT:n tavoitetta kustannustehokkuuden parantamiseksi hankintatoimintoja kehittämällä.

Lisätietoja antavat:

Juhani Pitkäkoski, toimitusjohtaja, YIT Oyj, 020 433 3301, juhani.pitkakoski@yit.fi
Hanna-Maria Heikkinen, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, 040 826 2172, hanna-maria.heikkinen@yit.fi

Hanna-Maria Heikkinen
Sijoittajasuhdejohtaja

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä sekä Baltian maissa. Vuonna 2010 YIT:n liikevaihto oli noin 3,8 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on lähes 26 000. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä. www.yit.fi

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi