MUUTOKSIA YIT:N JOHDOSSA

PÖRSSITIEDOTE                  19.5.2011 KLO 9.00

MUUTOKSIA YIT:N JOHDOSSA

Arne Malonæsin pitkäaikaisen sairasloman vuoksi DI Matti Malmberg (51) on nimitetty toistaiseksi Pohjois-Euroopan kiinteistötekniset palvelut -toimialan johtajaksi ja konsernin johtoryhmän jäseneksi. Malmberg raportoi YIT Oyj:n toimitusjohtaja Juhani Pitkäkoskelle. Malmberg on tullut YIT-konsernin palvelukseen vuonna 1985, ja tällä hetkellä hän toimii Suomen, Venäjän ja Baltian kiinteistöteknisistä palveluista vastaavana johtajana.

Insinööri Jarno Hacklin (32) on nimitetty vastaamaan toistaiseksi YIT:n kiinteistöteknisistä palveluista Suomessa, Venäjällä ja Baltian maissa. Hacklin raportoi tehtävässään Matti Malmbergille. Hacklin on tullut YIT:n palvelukseen vuonna 2001 ja hän toimii tällä hetkellä Kiinteistöteknisten palveluiden Talotekniikkaratkaisut -liiketoimintaryhmän johtajana Suomessa.

Lisäksi BBA Janne Järvinen (40) on nimitetty konsernin hankintajohtajaksi. Järvinen raportoi tehtävässään toimitusjohtaja Juhani Pitkäkoskelle. Järvinen on tullut YIT:n palvelukseen vuonna 2009 ja hän toimii tällä hetkellä hankintajohtajana Suomen rakentamispalveluissa. Nimityksellä tuetaan YIT:n tavoitetta kustannustehokkuuden parantamiseksi hankintatoimintoja kehittämällä.

Lisätietoja antavat:

Juhani Pitkäkoski, toimitusjohtaja, YIT Oyj, 020 433 3301, juhani.pitkakoski@yit.fi
Hanna-Maria Heikkinen, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, 040 826 2172, hanna-maria.heikkinen@yit.fi

Hanna-Maria Heikkinen
Sijoittajasuhdejohtaja

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä sekä Baltian maissa. Vuonna 2010 YIT:n liikevaihto oli noin 3,8 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on lähes 26 000. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä. www.yit.fi