MUUTOKSIA YIT:N KONSERNIJOHDON TYÖNJAOSSA

YIT OYJ	   8.10.2007  KLO 10:00  YHTIÖTIEDOTE	 MUUTOKSET                                                       HALLITUS/JOHTO/TILINTARKASTUS

MUUTOKSIA YIT:N KONSERNIJOHDON TYÖNJAOSSA

YIT:n konsernijohdon työnjaossa on tehty muutoksia johtamisen tiivistämiseksi ja keskeisten toimintojen voimistamiseksi.

Talousjohtaja (CFO), KTM Sakari Ahdekivi (44) vastaa YIT Oyj:n talous- ja rahoitustoiminnoista, sijoittajasuhteista, lakiasioista, henkilöstöhallinnosta, sisäisestä tarkastuksesta sekä kalusto- ja vakuutustoiminnoista, toimitilapalveluista, logistiikasta ja tietohallinnosta. Varatoimitusjohtaja, tekniikan lisensiaatti Sakari Toikkanen (40) vastaa konsernin strategisesta suunnittelusta ja yrityskaupoista.

Hallintojohtaja, DI Antero Saarilahti (59) keskittyy YIT Oyj:n hallituksen asioiden valmisteluun ja toimii hallituksen sihteerinä. Saarilahti vastaa konsernin hallintopalveluista, strategisesta henkilöstösuunnittelusta sekä konsernintason luottamushenkilö- ja työmarkkinasuhteista.

Kehitysjohtaja HT, DI Juha Kostiainen (42) on nimitetty viestintä- ja kehitysjohtajaksi varamiehenään VTM Virva Salmivaara (29). Viestinnän lisäksi Kostiainen vastaa brändistä, sidosryhmäsuhteista sekä tutkimus- ja kehitystoiminnan strategiasta.

Aikaisempi viestintäjohtaja VTM Veikko Myllyperkiö (61) keskittyy jatkossa konsernin toimintaympäristön muutosten analysointiin sekä toimii viestintäosaston mentorina. Johtaja Myllyperkiö raportoi viestintä- ja kehitysjohtajalle.

Ahdekivi, Toikkanen, Kostiainen ja Saarilahti raportoivat konsernijohtaja Hannu Leinoselle.

Tehtävämuutokset tulevat voimaan 8.10.2007.

Lisätietoja: konsernijohtaja Hannu Leinonen, YIT Oyj, puh 020 433 3301

YIT Oyj

Hannu Leinonen konsernijohtaja

Jakelu: OMX Pohjoismainen Pörssi Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi