• YIT Oyj/

Muutos YIT Oyj:n johtoryhmässä – Esa Neuvonen nimitetty YIT:n talousjohtajaksi

YIT OYJ Pörssitiedote 5.9.2016 klo 12.15

YIT Oyj:n hallitus on tänään nimittänyt KTM Esa Neuvosen (49), YIT:n talousjohtajaksi (CFO) sekä konsernin johtoryhmän jäseneksi. Hän raportoi tehtävässään konsernin toimitusjohtaja Kari Kauniskankaalle. Neuvonen aloittaa tehtävässään vuoden loppuun mennessä. Esa Neuvonen toimii Sato Oyj:n talousjohtajana. Sitä ennen hän on työskennellyt mm. TeliaSonerassa useissa tehtävissä mukaan lukien Soneran talousjohtajana.

”Esa Neuvonen on kokenut talousjohtaja, jolla on myös kiinteistöalan tuntemusta. Hänessä yhdistyvät ne ominaisuudet, joita tarvitsemme yhtiön talousjohtamisessa myös pidemmällä aikajänteellä”, Kari Kauniskangas sanoo.

Nykyinen talousjohtaja Timo Lehtinen jättää yhtiön. ”Timo Lehtisellä on ollut merkittävä rooli YIT:llä mm. jakautumisen toteuttamisessa, taseen tervehdyttämisessä ja viime aikojen merkittävissä rahoitusjärjestelyissä. Olemme yhdessä sopineet, että uuden kolmevuotisen strategiakauden alkaessa on sopiva hetki talousjohtajan vaihdokselle. Haluan kiittää Timoa hänen panoksestaan yhtiön hyväksi”, Kari Kauniskangas toteaa.

Yhtiön väliaikaisena talousjohtajana toimii sisäisen tarkastuksen johtaja Ari Ladvelin Neuvosen tehtävässä aloittamiseen saakka.

Esa Neuvosen CV ja valokuva ovat saatavilla yhtiön internet-sivuilla osoitteessa: http://www.yit.fi/yit_fi/Tietoa_YITsta/sijoittajat/Corporate_Governance/Johtoryhma

Kari Kauniskangas, Toimitusjohtaja, YIT Oyj, tel. +358 40 570 1313

Kari Kauniskangas

Jakelu: NASDAQ Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi