Muutos YIT Oyj:n johtoryhmässä – Juha Kostiainen nimitetty YIT:n johtoryhmän jäseneksi

YIT OYJ Pörssitiedote 26.9.2016 klo 13.40

YIT Oyj:n hallitus on tänään nimittänyt DI, hallintotieteiden tohtori Juha Kostiaisen (51) konsernin johtoryhmän jäseneksi 1.10. alkaen. Hänen vastuullaan on konsernin kestävä kaupunkikehitys -toiminnon johto. Hän raportoi tehtävässään konsernin toimitusjohtaja Kari Kauniskankaalle. Kostiainen on työskennellyt YIT:ssä useissa tehtävissä vuosina 2001–2008 ja edelleen vuodesta 2012 alkaen. Työurallaan hän on työskennellyt myös mm. Sitrassa ja Tampereen kaupungin elinkeinojohtajana.

”Yhtiön uudistetussa strategiassa kasvun moottorina toimii kasvukeskusten hankekehitys. Juha Kostiaisen nimitys vahvistaa strategian toimeenpanoa. Hänellä on merkittävä rooli tulevaisuuden uusien mittavien hankekehitysprojektien innovoinnissa ja kehittämisessä. Lisäksi mm. Regenero -yhteistyön johtaminen on hänen vastuullaan, ” Kari Kauniskangas sanoo.

Juha Kostiaisen CV ja valokuva ovat saatavilla yhtiön internet-sivuilla osoitteessa: http://www.yit.fi/yit_fi/Tietoa_YITsta/sijoittajat/Corporate_Governance/Johtoryhma

Lisätietoja:

Hanna Jaakkola, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 040 5666 070, hanna.jaakkola@yit.fi

Hanna Jaakkola
Sijoittajasuhdejohtaja

Jakelu: NASDAQ Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT luo kestäviä kaupunkeja ja parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Panostamme ensiluokkaiseen asiakaskokemukseen, korkeaan laatuun ja monipuolisen osaamisemme jatkuvaan kehittämiseen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2015 liikevaihtomme oli lähes 1,7 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan NASDAQ Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi