Nosturitöitä Ratapihantiellä huhti-toukokuussa

12.4.2017 klo 9.00

Veturitorille pystytetään huhtikuussa mobiilinosturi, jonka avulla Pasilan aseman viereen pystytetään Triplan työmaan kahdeksas torninosturi.

Veturitorille sijoitettava mobiilinosturi pystytetään Veturitorille säätilan salliessa 13.4. -14.4. välisenä yönä klo 20.00 – 06.00. Pystytystöiden ajaksi Veturitori joudutaan sulkemaan kaikelta liikenteeltä. Junalaitureille ja väliaikaiselle asemalle tulee tällöin kulkea joko vanhan aseman tai pohjoisen alikulun kautta . Purkutöiden lisäksi mobiilinosturia tarvitaan Triplan kahdeksannen torninosturin pystytystöissä.

Mobiilinosturi nostaa liukuportaan osia Ratapihantien yli ajalla 14.4 – 17.4. Tämä aiheuttaa noin kolmen minuutin mittaisia liikennekatkoja Ratapihantiellä sekä päivällä että yöllä, muttei ruuhka-aikoina.

Mobiilinosturi työskentelee 17.4. saakka Veturitorilta käsin ja siirtyy sitten Ratapihantien laitaan tekemään ne purku- ja pystytystyövaiheet, joihin se ei Veturitorilta käsin ulotu. Tällöin Ratapihantiellä joudutaan kaventamaan kevyen liikenteen väylää noin kaksi metriä. Polkupyöräliikenne ohjataan kiertotielle , joka kulkee Asemapäällikönkadun ja Ratamestarintien kautta.

Kahdeksannen torninosturin pystyttäminen aloitetaan Ratapihantien radan puoleiseen laitaan 24.4. Pystytystyöt aiheuttavat noin kolmen minuutin liikennekatkoja Ratapihantiellä (ei ruuhka-aikoina). Vappuviikonloppuna tehdään isoin ja haastavin nosto, joka sulkee koko Ratapihantien la-su väliseksi yöksi (29.-30.4.) Liikennekatko ajoitetaan klo 01.30 – 04.30 väliselle ajalle, jolloin se ei häiritse julkista liikennettä.

Mobiilinosturi puretaan pois torninosturin pystytyksen jälkeen, ja pyörätie voidaan taas avata liikenteelle vapun jälkeen.

Nopeusrajoitus Ratapihantiellä on 30 km / h Triplan valmistumiseen saakka.

Lisätietoja:

Liikennejärjestelyt: projektipäällikkö Aapo Urjanheimo, YIT, puh. 050 538 8012

Avainsanat:

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi