Pyhäjärven tuulivoimapuiston kaava vahvistunut

YIT OYJ Uutinen 20.6.2016 klo 14.00

YIT:n kehittämän Pyhäjärven tuulivoimapuiston kaava on vahvistunut ja tullut lainvoimaiseksi toukokuussa 2016. Kaavan vahvistuminen on merkittävä edistysaskel tuulivoimapuiston toteutumisen kannalta.

Pohjois-Pohjanmaan maakunnassa sijaitsevan Pyhäjärven kunnan Murtomäkeen on suunnitteilla 25 voimalan tuulivoimapuisto. Puistossa suoritetaan tuulimittauksia vuoteen 2017 saakka ja rakentaminen on arvioitu aloitettavan vuosien 2018–2019 aikana.

YIT jatkaa edelleen tuulivoimapuistojen hankekehitystä, vaikka uutta tukimallia joudutaankin odottamaan. Tuulivoima on ollut nopeimmin kasvava sähköntuotantomuoto maailmassa jo muutaman vuosikymmenen ja kasvun odotetaan jatkuvan lähivuosina. YIT haluaa olla vahvasti mukana kehittämässä uusiutuvia energiamuotoja ja vaikuttaa osaltaan tuulivoimakapasiteetin kasvuun.

Lisätietoja:

Mika Virtanen, tuulivoimapäällikkö, YIT Rakennus Oy, puh. 050 372 8049, mika.virtanen@yit.fi

Hanna Malmivaara, viestintäjohtaja, YIT Oyj, puh. 040 561 6568, hanna.malmivaara@yit.fi

YIT luo kestäviä kaupunkeja ja parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Panostamme ensiluokkaiseen asiakaskokemukseen, korkeaan laatuun ja monipuolisen osaamisemme jatkuvaan kehittämiseen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2015 liikevaihtomme oli lähes 1,7 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan NASDAQ Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi

Avainsanat: