Ranta-Tampellan asuntojen varaaminen alkaa

YIT Oyj Uutinen 12.9.2016 klo 9.15

Tampereen uusin asuinalue Ranta-Tampella rakennetaan kantakaupungin jatkeeksi Näsijärven rantaan. YIT aloittaa syksyn aikana Ranta-Tampellan rakentamisen Keulakorttelista, joka on viiden taloyhtiön muodostama kortteli alueen länsirannalla. Ensimmäisen asuintalon, Tampereen Näsinkeulan, ennakkomarkkinointi alkaa tällä viikolla 37.

Kiinnostus Ranta-Tampellan asuntoja kohtaan on jo ennakkoon ollut poikkeuksellisen suurta.  ”Kysyntä on ymmärrettävää, sillä alueesta tulee ainutlaatuinen, se on aivan Näsijärven rannalla ja silti keskustan tuntumassa. Haluamme kertoa markkinoinnin alkamisesta laajasti, jotta mahdollisimman monella on mahdollisuus varata alueelta oma kotinsa”, kertoo Ilkka Kääriäinen, YIT:n Tampereen alueen johtaja.

Tampereen Näsinkeulassa kokeillaan tarjouskauppaa uudenlaisena myyntitapana. Neljä asuntoa Näsinkeulan ylimmistä kerroksista myydään tarjouskaupalla, joka käynnistyy 19.9.2016.  Muiden asuntojen varaaminen alkaa viikolla 37.

Tampereen Näsinkeulaan tulee 37 asuntoa. Samaan kortteliin sen kanssa rakennetaan neljä muuta taloyhtiötä. Myös Ranta-Tampellan kanavan puolen asuintalojen suunnittelu on käynnissä. Seuraavien asuntojen markkinointi alkaa syksyn 2016 aikana.

Ranta-Tampella on yksi Tampereen suurimmista rakennushankkeista tulevina vuosina. Alueen kokonaispinta-ala on noin 16,5 hehtaaria ja sinne tulee yli 2000 uutta asuntoa noin 3500:lle tamperelaiselle. Ensimmäiset asukkaat pääsevät muuttamaan alueelle vuonna 2018.

Lisätietoja alueesta: www.yitkoti.fi/rantatampella

Lisätietoja:
Ilkka Kääriäinen, aluejohtaja, YIT Rakennus, Tampere ja Pohjanmaa, puh. 040 519 5953, ilkka.kaariainen@yit.fi
Hanna Malmivaara, viestintäjohtaja, YIT Oyj, puh. 040 561 6568, hanna.malmivaara@yit.fi

YIT luo kestäviä kaupunkeja ja parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Panostamme ensiluokkaiseen asiakaskokemukseen, korkeaan laatuun ja monipuolisen osaamisemme jatkuvaan kehittämiseen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2015 liikevaihtomme oli lähes 1,7 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan NASDAQ Helsinki Oy:ssä.www.yit.fi

Avainsanat: