REINO HANHINEN JATKAA YIT:N HALLITUKSEN PUHEENJOHTAJANA

YIT-Yhtymä Oyj:n hallitus valitsi järjestäytymiskokouksessaan 14.3.2006 puheenjohtajakseen edelleen vuorineuvos Reino Hanhisen.
Hanhinen oli YIT-Yhtymä Oyj:n toimitusjohtaja vuosina 1987–2005.
Hän on ollut YIT:n hallituksen jäsen vuodesta 1988 alkaen sekä hallituksen puheenjohtaja vuosina 1989–2000 ja vuoden 2006 alusta alkaen. Varapuheenjohtajaksi hallitus valitsi Keskinäinen Henkivakuutusyhtiö Suomen toimitusjohtajan, ekonomi Eino Halosen.
Halonen on ollut YIT:n hallituksen jäsen vuodesta 2000 ja hallituksen varapuheenjohtaja vuosina 2003–2005.

YIT:n hallitukseen kuuluvat lisäksi kauppatieteiden maisteri Sari Baldauf, Kone Oyj:n hallituksen puheenjohtaja Antti Herlin ja Jaakko Pöyry Group Oyj:n toimitusjohtajan sijainen Teuvo Salminen.

Tarkastusvaliokunnan puheenjohtajaksi valittiin Eino Halonen ja jäseniksi Teuvo Salminen ja Reino Hanhinen. Tarkastusvaliokunnan tehtävänä on avustaa hallitusta YIT-konsernin raportointi- ja laskentaprosessien valvonnassa.

Lisätietoja: konsernijohtaja Hannu Leinonen, puh 020 433 3301, hannu.leinonen@yit.fi

YIT-YHTYMÄ OYJ

Veikko Myllyperkiö viestintäjohtaja