SAKARI AHDEKIVI YIT OYJ:N TALOUSJOHTAJAKSI(CFO)

1.6.2007

SAKARI AHDEKIVI YIT OYJ:N TALOUSJOHTAJAKSI(CFO)

Kauppatieteiden maisteri Sakari Ahdekivi (43) on nimitetty YIT Oyj:n talousjohtajaksi(CFO) ja konsernin johtoryhmän jäseneksi 1.9.2007 alkaen. Hän raportoi konsernijohtaja Hannu Leinoselle ja hänen vastuualueeseensa tulee kuulumaan talousasioiden lisäksi myös muita keskitettyjä konsernipalveluita.

Sakari Ahdekivi siirtyy tehtäväänsä Huhtamäki Oyj:n talousjohtajan paikalta. Sitä ennen hän on toiminut vuosina 1994 - 2005 ABB:n palveluksessa Suomessa, Iso-Britanniassa, Sveitsissä ja viimeksi USA:ssa 01/2003 - 03/2005 ABB Automation Technologies -globaalin divisioonan taloushallinnon johtajana.

Varatoimitusjohtaja Sakari Toikkanen keskittyy syyskuun alusta lähtien konsernin strategiseen suunnitteluun ja yrityskauppoihin.

Korostamme tällä ratkaisulla YIT:n liiketoiminnan taloudellisen ohjauksen ja toisaalta strategisen yrityssuunnittelun merkitystä kannattavan kasvun edellytysten luomisessa ja varmistamisessa, toteaa konsernijohtaja Hannu Leinonen. Ahdekivi vahvistaa YIT:n johtoryhmää vahvalla talousosaamisellaan ja laajalla kansainvälisellä kokemuksellaan.

Lisätietoja: konsernijohtaja Hannu Leinonen, YIT Oyj, puh 020 433 3301

YIT Oyj