Suomalaistentien Liikekeskus harjakorkeuteen Espoon Suomenojalla

Julius Tallberg-Kiinteistöt Oyj:n omistaman Suomalaistentien Liikekeskuksen harjannostajaisia vietettiin 4.9.2014. Hankkeen rakennustyöt ovat edenneet suunnitellusti ja uusi liikekeskus avataan vuoden 2015 keväällä Suomalaistentie 5:ssä. Hanketta on kehitetty tiiviissä yhteistyössä YIT:n ja Tallberg-Kiinteistöjen kesken.  Rakentamisen lisäksi YIT on vastannut kiinteistön konseptisuunnittelusta ja vuokrauksesta. Tällä hetkellä liikekeskuksen tiloista on vuokrattu jo noin 98 %.

Suomalaistentien Liikekeskus on kaksikerroksinen ja pinta-alaltaan noin 8 000 m2. Liikekeskuksen yhteyteen toteutetaan yli 200 pysäköintipaikkaa, jonne asiakasliikenne ohjataan sekä Suomalaistentieltä että Finnoontieltä.

Liikekeskuksen pääkäyttäjäksi tulee XXL Sports & Outdoor Oy, jonka tilat ovat laajuudeltaan noin 4 000 m2. XXL on kansainvälinen urheilu- ja vapaa-ajan kaupan ketju, joka toimii Norjan ja Ruotsin lisäksi myös Suomessa. XXL:n lisäksi Liikekeskuksen Finnoontien puoleiseen osaan sijoittuvat Evon kuntosali ja Ravintola Jufu.

Liikekeskuksen Suomalaistentien puoleiseen osaan rakennetaan tilat MotorCenterille. Tiloihin sijoittuvat mm. Fixus-varaosamyymälä ja -huoltokorjaamo, K1-Katsastajat, Teknorengas, autopesula sekä HTH-keittiöiden myymälä.  MotorCenter on YIT:n kehittämä palvelukonsepti, joka keskittyy autoilijoiden, teknisen erikoiskaupan ja aktiivisen vapaa-ajan tuotteisiin ja palveluihin. Suomalaistentielle sijoittuva hanke on seitsemäs MotorCenter-konseptin mukainen hanke pääkaupunkiseudulla. Tämän lisäksi uusia MotorCentereitä rakennetaan jatkossa Tapiolaan ja Lauttasaareen.

”Suomalaistentien Liikekeskus on vahva näyttö YIT:n monipuolisesta osaamisesta ja pitkäjänteisestä sijoittajayhteistyöstä. Hanke on jo toinen yhteishanke samalla konseptilla Tallberg-Kiinteistöjen kanssa. Suomalaistentien työmaa on sujunut hyvin, eikä sillä ole sattunut yhtään tapaturmaa koko aikana, mikä on rakentajalle aina ylpeyden aihe”, kertoo yksikön johtaja Heikki K. Hannukkala YIT:ltä.

”Hankkeen pitkäaikaisten vuokrasopimusten myötä Tallberg-Kiinteistöjen vuokrasopimuskanta kasvaa merkittävästi. Samalla yhtiön kiinteistöportfolion rakenne monipuolistuu liikerakennusosuuden kasvun johdosta. Kyseessä on myös Tallberg-Kiinteistöjen kautta aikain suurin yksittäinen rakennushanke investoinnin arvolla mitattuna”, toteaa toimitusjohtaja Hannu Vuorela Tallberg-Kiinteistöistä.

Lisätietoja:

Heikki K.
Hannukkala, yksikön johtaja, liikerakentamispalvelut, YIT Rakennus Oy, puh. 040 551 5940, heikki.hannukkala@yit.fi

Hannu Vuorela, toimitusjohtaja, Julius Tallberg–Kiinteistöt Oyj, puh. 0500 218 216, hannu.vuorela@tallberg.fi

Kuvia kohteesta ladattavissa osoitteesta:

Julius Tallberg-Kiinteistöt Oyj on vuonna 1987 perustettu kiinteistösijoitusyhtiö, joka harjoittaa kiinteistösijoitus ja –jalostustoimintaa pääkaupunkiseudulla ja sen vaikutuspiirissä. Yhtiö on Oy Julius Tallberg Ab: n tytäryhtiö.
Lisätietoja: kiinteistot.tallberg.fi.

Avainsanat:

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi