Täsmennys YIT Oyj:n raportointikäytäntöön

YIT OYJ Pörssitiedote 26.4.2018 klo 11.15

YIT tiedotti 1.2.2018 muutoksista yhtiön raportointikäytännössä. YIT raportoi jatkossa IFRS-periaatteen mukaisesti sekä konserni- että segmenttiraportoinnissaan. Asuminen Suomi ja CEE- sekä Asuminen Venäjä -segmenteistä raportoidaan eräitä lukuja myös osatuloutusperiaatteella (POC) IFRS-raportoinnin lisäksi.

Muutoksena YIT:n aiempaan raportointikäytäntöön ja tarkennuksena 1.2.2018 julkaistuun tiedotteeseen yhtiö muuttaa IAS 34 Osavuosikatsaukset -standardin soveltamista tammi-maaliskuun sekä tammi-syyskuun osavuosikatsauksissa. Vuoden 2018 tammi-maaliskuun ja tammi-syyskuun osavuosikatsaukset laaditaan IFRS:n kirjaamis- ja arvostamisperiaatteita noudattaen, mutta osavuosikatsauksen laadinnassa ei sovelleta kaikkia IAS 34 Osavuosikatsaukset -standardin vaatimuksia. Muutos vaikuttaa erityisesti taulukko-osassa esitettäviin tietoihin. Muilta osin osavuosikatsaukset ovat laajuudeltaan pääosin yhteneviä aikaisempien osavuosikatsausten kanssa.

Puolivuosikatsauksen ja tilinpäätöksen laadinnassa sovelletaan kaikkia IAS 34 Osavuosikatsaukset -standardin vaatimuksia.

Lisätietoja antavat:

Hanna Jaakkola, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 040 5666 070, hanna.jaakkola@yit.fi
Ilkka Salonen, talousjohtaja, YIT Oyj, puh. 045 359 4434, ilkka.salonen@yit.fi

Hanna Jaakkola
Sijoittajasuhdejohtaja

Jakelu:
Nasdaq Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.yitgroup.com/fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen rakennusyhtiö. Kehitämme ja rakennamme asuntoja, toimitiloja ja kokonaisia alueita. Lisäksi olemme vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja ja päällystäjä. Yhdessä asiakkaidemme kanssa 10 000 ammattilaistamme luovat entistä toimivampia, vetovoimaisempia ja kestävämpiä kaupunkeja ja elinympäristöjä. Toimimme 11 maassa: Suomessa, Venäjällä, Skandinaviassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Uusi YIT syntyi, kun yli 100-vuotiaat YIT Oyj ja Lemminkäinen Oyj yhdistyivät 1.2.2018. Vuoden 2017 pro forma -liikevaihtomme oli yli 3,8 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi