Teiden kunnossapito toimii suunnitelmallisesti

Suomalaisten teiden keliä ja kotimaan säätä seurataan jatkuvasti, jotta aura- ja suola-autot saadaan paikalle oikeaan aikaan ja paikkaan.

Kun aura- ja suola-autot näkyvät liikenteessä, on niiden liikkeelle lähtöä edeltänyt aina vankka pohjatyö. YIT:n urakoiden suunnittelu alkaa Palvelukeskus Panussa, joka seuraa kelin ja sään kehitystä vuorokauden kaikkina tunteina ja viikon kaikkina päivinä. Kun tilanne näyttää siltä, että tielle tarvitaan kunnossapitokalustoa, käynnistyy rivakka prosessi, jonka seurauksena autot saadaan liikkeelle noin tunnin kuluttua hälytyksestä. Näin kunnossapitokaluston käyttöä pystytään suunnittelemaan niin, että tiet ovat kunnossa esimerkiksi ennen ruuhka-aikoja eivätkä aura-autot seiso ruuhkan seassa.

Suunnittelutyötä tehdään yhdessä paikallisten päivystäjien kanssa, sillä paras alueellinen tieto esimerkiksi lumikuurojen yllättävyydestä löytyy paikallisesti.

Kun aura- ja suola-autot lähtevät tien päälle, niiden liikkeitä pystytään seuraamaan. Seurannalla voidaan varmistaa, että kaikilla teillä on käyty ja ne on hoidettu määräajassa.

Avainsanat:

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi