TIMO LEHMUS YIT:N RAKENTAMISPALVELUIDEN

TIMO LEHMUS YIT:N RAKENTAMISPALVELUIDEN KANSAINVÄLISEN TOIMINNAN JOHTOON

YIT:n Rakentamispalveluissa diplomi-insinööri Timo Lehmus (45) on nimitetty Kansainvälinen toiminta -liiketoimintaryhmän johtajaksi nykyisen liiketoimintaryhmän johtajan diplomi-insinööri Mikko Rekolan jäädessä työsopimuksensa mukaisesti eläkkeelle maaliskuussa 2005. Lehmus on aiemmin toiminut Talonrakennus- liiketoimintaryhmän johtajana. Hän siirtyy uuteen tehtäväänsä liukuvasti maaliskuuhun mennessä siten, että toimintojen häiriötön jatkuvuus varmistuu.

YIT:n kansainvälisessä liiketoiminnassa asuntorakentaminen Venäjällä, Virossa, Latviassa ja Liettuassa on voimakkaassa kasvussa. Kuluvan vuoden ensimmäisellä puoliskolla aloitettiin yli 2 800 vapaarahoitteisen asunnon rakentaminen. YIT:n asuntotuotannon kasvusta valtaosa suuntautuu Venäjälle. YIT tavoittelee lähivuosina Pietarissa 10 prosentin, Moskovan ympäristössä 5 prosentin ja Baltian maissa 10 - 15 prosentin markkinaosuuksia.

Suomen Talonrakennus-liiketoimintaryhmän johtajaksi on nimitetty diplomi-insinööri Pasi Suutari (35) 1.10.2004 alkaen. Hän siirtyy tehtävään liiketoimintaryhmän Lounais-Suomen yksikön aluejohtajan tehtävistä.

YIT-YHTYMÄ OYJ

Veikko Myllyperkiö viestintäjohtaja

Lisätietoja: Ilpo Jalasjoki, toimitusjohtaja, YIT Rakennus Oy, puh. 020 433 2692, ilpo.jalasjoki@yit.fi

Jakelu: Helsingin Pörssi, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi