Valoa pimeään!

Valoa ja runoa tulossa Kruunuvuorenrantaan

Kruunuvuorenrantaan, Helsingin kantakaupungin itäpuolelle rakennetaan uutta asuinaluetta. Alueen tavaramerkki tulee olemaan valaistus ja valotaideteokset.

YIT rakentaa Kruunuvuorenrantaan neljälle asuntotontille.

Kruunuvuorenrannan Lorentzinkujalle rakennetaan Asunto Oy Helsingin Loggia ja Asunto Oy Helsingin Lorentz. Näiden talojen valotaideteoksessa on mukana myös ripaus runoutta. Valotaideteoksen suunnittelee ja toteuttaa kuvataiteilija Jaakko Niemelä yhdessä runoilija Henriikka Tavin kanssa.

Kun taideteos on valmis, voivat Loretzinkujalla kulkevat lukea kujalle ja rakennusten väliin projisoituja tekstejä ja runoja.

Kruunuvuorenrantaan myös rakennettavien Asunto Oy Helsingin Gunillan valotaideteoksen suunnittelee Antti Hiltunen ja Asunto Oy Helsingin Viklon valotaideteoksesta vastaa Kari Alonen.

Lisätietoa:

Avainsanat: