VEROASIAMIES VALITTI YIT:LLE VUODELTA 19

VEROASIAMIES VALITTI YIT:LLE VUODELTA 1997 MÄÄRÄTYN JÄLKIVERON VERONPALAUTUSPÄÄTÖKSESTÄ

Konserniverokeskuksen ja Helsingin kaupungin määräämä veroasiamies on hakenut Helsingin hallinto-oikeudelta muutosta päätökseen, jonka konserniverokeskuksen verotuksen oikaisulautakunta teki 18.12.2002 koskien YIT:lle vuodelta 1997 määrättyä 10,9 miljoonan euron jälkiveroa.

Konserniverokeskus määräsi jälkiveron maaliskuussa 2002 ja YIT kirjasi sen kokonaisuudessaan vuoden 2002 ensimmäisen neljänneksen tulokseen. YIT valitti veropäätöksestä. Oikaisulautakunta hyväksyi YIT:n oikaisuvaatimuksen ja palautti 16.1.2003 YIT:n maksaman jälkiveron korkoineen eli 11,0 miljoonaa euroa.

YIT ei kirjaa jälkiveron palautusta tulokseensa ennen oikeuden lopullista päätöstä.

Lisätietoja: varatoimitusjohtaja Esko Mäkelä, puh. 020 433 2258, esko.makela@yit.fi

YIT-YHTYMÄ OYJ

Veikko Myllyperkiö viestintäjohtaja