YIT ALENTAA KOKO VUODEN NÄKYMIÄÄN LIIKEVOITON OSALTA

PÖRSSITIEDOTE                  12.10.2011 KLO 9.00

YIT ALENTAA KOKO VUODEN NÄKYMIÄÄN LIIKEVOITON OSALTA

YIT Oyj alentaa vuoden 2011 liikevoittoa koskevia näkymiään. YIT arvioi nyt, että sen toimialojen yhteenlaskettu liikevoitto vuonna 2011 kasvaa vuoteen 2010 verrattuna. Vuoden 2010 tilinpäätöksen yhteydessä (4.2.2011) antamissaan näkymissä YIT arvioi, että vuonna 2011 sen toimialojen yhteenlaskettu liikevoitto kasvaa selvästi vuoteen 2010 verrattuna.

YIT tiedotti 7.9.2011 pörssitiedotteella, että sen Pietarissa rakentamista asunnoista on löytynyt normit ylittäviä ammoniakkipitoisuuksia. Kansainvälisten rakentamispalveluiden kannattavuutta heikentää ammoniakkiongelman korjaamisesta aiheutuvat kustannukset, jotka yhtiön tämänhetkisen arvion perusteella ovat 10 miljoonaa euroa ja joiden kattamiseksi yhtiö on tehnyt samansuuruisen kuluvarauksen kolmannelle neljännekselle. YIT neuvottelee korvauksista vakuutusyhtiöiden ja betonintoimittajien kanssa.

Pohjois-Euroopan kiinteistöteknisissä palveluissa liikevoitto jää ennakoitua alhaisemmalle tasolle. Liiketoiminnan kannattavuutta parannetaan käynnissä olevilla liiketoiminnan uudelleenjärjestelyillä.

Aiempi tulosohjeistus:

YIT arvioi, että vuonna 2011 sen toimialojen yhteenlaskettu liikevaihto kasvaa ja liikevoitto kasvaa selvästi vuoteen 2010 verrattuna.

Uusi tulosohjeistus:

YIT arvioi, että vuonna 2011 sen toimialojen yhteenlaskettu liikevaihto ja liikevoitto kasvavat vuoteen 2010 verrattuna.

Tulosohjeistus perustuu toimialaraportointiin eli osatuloutukseen.

YIT Oyj julkaisee osavuosikatsauksen 1-9/2011 perjantaina 28.10.2011 klo 8.00 Suomen aikaa.

Hanna-Maria Heikkinen
Sijoittajasuhdejohtaja

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä sekä Baltian maissa. Vuonna 2010 YIT:n liikevaihto oli noin 3,8 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on lähes 26 000. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä. www.yit.fi