YIT allekirjoitti 200 miljoonan euron valmiusluottosopimuksen

YIT Oyj Pörssitiedote 25.10.2016 klo 15.30

YIT on allekirjoittanut uuden 200 miljoonan euron syndikoidun vakuudettoman valmiusluottosopimuksen ydinpankkiensa kanssa korvatakseen vuonna 2018 erääntyvän 300 miljoonan euron syndikoidun vakuudettoman valmiusluoton.

Komittoitu valmiusluotto erääntyy 2.1.2020 ja siinä on kaksi kovenanttia: omavaraisuusaste (IFRS) tulee olla vähintään 25,0 % ja velkaantumisaste (IFRS) tulee olla alle 150,0 %. Valmiusluotto on tarkoitettu reserviksi konsernin yleisiin rahoitustarpeisiin ja uuden luoton katsotaan olevan kooltaan riittävä tähän tarkoitukseen.

Valmiusluoton syndikointiin osallistuivat Handelsbanken, Danske Bank, Lähitapiola, OP Yrityspankki, SEB ja Swedbank. OP Yrityspankki toimi luottolimiitin koordinaattorina.

Lisätietoja:

Hanna Jaakkola, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 040 5666 070, hanna.jaakkola@yit.fi
Jukka Kalliomäki, rahoitusjohtaja, YIT Oyj, puh. 050 313 3228,
jukka.kalliomaki@yit.fi

Hanna Jaakkola

Sijoittajasuhdejohtaja

Jakelu: NASDAQ Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2015 liikevaihtomme oli lähes 1,7 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi