YIT ALOITTAA ASUNTORAKENTAMISEN MYÖS JAROSLAVLISSA VENÄJÄLLÄ

LEHDISTÖTIEDOTE  10.10.2006  KLO 13.20

YIT ALOITTAA ASUNTORAKENTAMISEN MYÖS JAROSLAVLISSA VENÄJÄLLÄ

YIT Moskovia on hankkinut omistukseensa tontin investointioikeuden Jaroslavlista Venäjältä. YIT:llä on oikeus rakentaa tontille noin 10 000 as-m2 laajuinen kerrostalo eli noin 160 asuntoa.
Tavoitteena on aloittaa rakennustyöt alkuvuodesta 2007.

Jaroslavl sijaitsee noin 250 kilometriä Moskovasta koilliseen.
Kaupungissa on yli 600 000 asukasta.

YIT rakentaa asuntoja tällä hetkellä Pietarissa, Moskovassa ja Moskovan ympäristössä (Oblastissa). Vuonna 2007 asuntorakentaminen käynnistetään myös Kazanissa ja Jaroslavlissa.

YIT:n tavoitteena on kasvattaa asuntorakentamista Venäjällä lisäämällä toimintaa nykyisillä toiminta-alueillaan sekä laajentumalla näiden ympärillä sijaitseviin kaupunkeihin. Lisäksi tavoitteena on laajentaa toimintaa lähivuosina myös muihin yli miljoonan asukkaan kaupunkeihin Venäjällä. Kesäkuun 2006 lopussa YIT:llä oli Venäjällä rakenteilla yhteensä yli 6 000 asuntoa.

YIT Moskovia rakentaa asuntoja tällä hetkellä Moskovassa ja sen ympäristössä. Yhtiö perustaa Jaroslavliin oman toimipisteen.

Lisätietoja antavat:

Timo Lehmus, kansainvälisen toiminnan johtaja, YIT Rakennus Oy, 0400 409 181, timo.lehmus@yit.fi Petra Thorén, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, 040 764 5462, petra.thoren@yit.fi

Veikko Myllyperkiö viestintäjohtaja

Jakelu: Helsingin Pörssi, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi