YIT ALOITTAA ASUNTOTUOTANNON JEKATERINBURGISSA VENÄJÄLLÄ

PÖRSSITIEDOTE  27.10.2006  KLO 09.00

YIT ALOITTAA ASUNTOTUOTANNON JEKATERINBURGISSA VENÄJÄLLÄ

YIT on tänään 27.10. allekirjoittanut sopimukset asuntotuotantoon keskittyvän YIT Uralstroi -yhteisyrityksen perustamisesta Jekaterinburgiin.

Yhteisyritys perustetaan yhdeksän yksityishenkilön kanssa, joilla on pitkä kokemus rakennusalalta. Henkilöt tulevat toimimaan myös perustettavan yhtiön avaintehtävissä.

YIT:n omistusosuus yhteisyrityksestä tulee olemaan 71 prosenttia ja loput 29 prosenttia jakautuvat henkilöosakkaiden kesken.

Allekirjoitettujen sopimusten myötä perustettavalle yhteisyritykselle siirtyvät kolmen tontin investointioikeudet.
Tonttien rakennustyöt ovat käynnissä ja niille toteutetaan noin 300 asuntoa.
Jekaterinburg on Venäjän viidenneksi suurin kaupunki. Vuonna 2006 kaupungissa arvioidaan rakennettavan perustajaurakointina noin 8 200 asuntoa. Asuntorakentamisen markkinoiden arvioidaan kasvavan noin 10-15 prosenttia vuodessa.

YIT rakentaa asuntoja Venäjällä tällä hetkellä Pietarissa, Moskovassa ja Moskovan ympäristössä. Vuonna 2007 asuntorakentaminen käynnistetään myös Kazanissa ja Jaroslavlissa.
Syyskuun 2006 lopussa YIT:llä oli Venäjällä rakenteilla yhteensä yli 6 200 asuntoa.

Lisätietoja:

Timo Lehmus, kansainvälisen toiminnan johtaja, YIT Rakennus Oy, 0400 409 181, timo.lehmus@yit.fi Sakari Toikkanen, varatoimitusjohtaja, YIT Oyj, puh 020 433 2336 Petra Thorén, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, 040 764 5462, petra.thoren@yit.fi

Veikko Myllyperkiö viestintäjohtaja

Jakelu: Helsingin Pörssi, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi