YIT ALOITTAA ASUNTOTUOTANNON ROSTOV-NA-DONISSA VENÄJÄLLÄ

1.6.2007
YHTIÖTIEDOTE  PÖRSSITIEDOTE

YIT ALOITTAA ASUNTOTUOTANNON ROSTOV-NA-DONISSA VENÄJÄLLÄ

YIT on tänään 1.6.2007 allekirjoittanut sopimukset asuntotuotantoon keskittyvän YIT DON -yhteisyrityksen perustamisesta Rostov-na-Doniin.

Yhteisyritys perustetaan viiden yksityishenkilön kanssa, joilla on pitkä kokemus rakennusalalta. Henkilöt tulevat toimimaan myös perustettavan yhtiön avaintehtävissä.

YIT:n omistusosuus yhteisyrityksestä on aluksi 60 prosenttia ja loput 40 prosenttia jakautuvat henkilöosakkaiden kesken.

Allekirjoitettujen sopimusten myötä perustettavalle yhteisyritykselle siirtyvät kahden tontin investointioikeudet. Tavoitteena on aloittaa ensimmäisen, 270 asuntoa käsittävän kohteen rakentamistyöt vuoden 2007 loppuun mennessä.

Rostov-na-Donin kaupungissa asuu noin 1,1 miljoonaa ihmistä. Vuonna 2007 kaupungissa arvioidaan rakennettavan perustajaurakointina noin 7 900 asuntoa. Asuntorakentamisen markkinoiden arvioidaan kasvavan noin 15-20 prosenttia vuodessa.

YIT on asettanut tavoitteeksi kasvattaa liikevaihtoa Venäjällä keskimäärin 50 prosenttia vuodessa kaudella 2006 - 2009. YIT rakentaa asuntoja Venäjällä tällä hetkellä Pietarissa, Moskovassa ja sen ympäristössä, Jaroslavlissa sekä Jekaterinburgissa. Tavoitteena on käynnistää asuntorakentaminen myös Kazanissa vuoden 2007 aikana. Maaliskuun 2007 lopussa YIT:llä oli Venäjällä rakenteilla yhteensä yli 9 000 asuntoa.

Lisätietoja:

Timo Lehmus, kansainvälisen toiminnan johtaja, YIT Rakennus Oy, 0400 409 181, timo.lehmus@yit.fi Petra Thorén, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, 040 764 5462, petra.thoren@yit.fi

Veikko Myllyperkiö viestintäjohtaja

Jakelu: Helsingin Pörssi, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi