YIT aloittaa jo toisen asuntokohteen rakentamisen Ranta-Tampellassa, Tampereella

YIT OYJ Sijoittajauutinen 7.2.2017 klo 8.00

YIT käynnistää toisen asuinkerrostalokohteen rakentamisen Ranta-Tampellan aluehankkeessa Tampereella. Kohde on Kanavakorttelin osana oleva Asunto Oy Tampereen Kanavanvahti, johon tulee 92 asuntoa ja yhteensä noin 4 500 neliömetriä asuinpinta-alaa. Kohteen arvo on noin 30 miljoonaa euroa, ja se valmistuu syksyllä 2018.

Kanavakortteliin on suunnitteilla viisi taloyhtiötä, joista Kanavavahti on ensimmäinen. Asuntojen keskeinen sijainti keskustan lähellä ja alueelle rakennettavan kanavan varrella luovat puitteet ainutlaatuiselle asumiselle.

Ranta-Tampella on yksi suurimmista rakennusalueista Tampereella tulevien vuosien aikana. Alue rakennetaan useassa vaiheessa Tampellan alueen ranta-alueelle kantakaupungin jatkeeksi Näsijärven rantaan. Aluehankkeessa on mukana useita toimijoita ja hankkeen kokonaisarvo on noin 900 miljoonaa euroa. Noin 16,5 hehtaarin alueelle rakennetaan yhteensä yli 2 000 uutta asuntoa. YIT on suurin rakentaja alueella, ja sen tonttien rakennusoikeus on noin 80 000 kem2 (kerrosala).  Alueen esirakentamistyöt aloitettiin kesällä 2014 ja koko alueen odotetaan valmistuvan vuoteen 2030 mennessä.

Lisätietoja antavat:

Hanna Jaakkola, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 040 5666 070, hanna.jaakkola@yit.fi

Ilkka Kääriäinen, aluejohtaja, YIT Rakennus, Tampere ja Pohjanmaa, puh. 040 519 5953, ilkka.kaariainen@yit.fi

Hanna Jaakkola

Sijoittajasuhdejohtaja

Jakelu: Nasdaq Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.yitgroup.com/fi

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi

Avainsanat: