YIT aloittaa Smartti-kohteiden rakentamisen Kuopiossa, Oulussa ja Tampereella

YIT OYJ Lehdistötiedote 1.9.2016 klo 14.30

YIT käynnistää uuden Smartti-konseptin mukaisten asuntokohteiden rakennustyöt Kuopiossa, Oulussa ja Tampereella. Kohteisiin valmistuu yhteensä 138 Smartti-asuntoa. Smartti-kohteita on suunnitteilla yhteensä 10 ympäri Suomea, ja ensimmäisestä Smartti-kohteen rakentamisesta Lahteen tiedotettiin heinäkuussa.

”Smartti vastaa laajan asiakaskunnan toiveisiin. Eri-ikäiset sinkut, pariskunnat ja pienet perheet ovat ottaneet uudet ratkaisut innolla vastaan”, sanoo kehitysjohtaja Marko Oinas YIT:ltä.

Smartti-asumiskonseptissa yhdistyvät toiminnallisuus, muunneltavuus ja kohtuuhintaisuus. Asunnot perustuvat vakioituun mitoitukseen, jossa väliseinien sijasta tilaa jakavat esimerkiksi kaapit. Asunnot ovat muunneltavissa elämäntilanteen mukaan ja sisustuksen voi valita helposti valmiista vaihtoehdoista YIT Plus -asukasportaalissa. Konseptiin kuuluvat myös kilpailukykyiset hinnat sekä asukkaalle tarjottava valmis rahoitusratkaisu.

Malliasunto pop-up-Smartti Kuopiossa syyskuussa

Smartti-konseptiin pääsee tutustumaan paikan päällä, kun YIT tuo pop-up-Smartti-malliasunnon Kuopioon syyskuussa. Smartti-malliasunto kiertää ympäri Suomea Smartti-paikkakunnilla kesän ja syksyn aikana, ja on tulossa Kuopioon viikolla 39. Tutustu Smartin ominaisuuksiin myös videolla: https://www.youtube.com/watch?v=_CYmLKQ86ss

Lisätietoja antavat:

Marko Oinas, kehitysjohtaja, Asuminen Suomi ja CEE, YIT Oyj, puh. 040 506 7430, marko.oinas@yit.fi
Hanna Malmivaara, viestintäjohtaja, YIT Oyj, puh. 040 561 6568, hanna.malmivaara@yit.fi

YIT luo kestäviä kaupunkeja ja parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Panostamme ensiluokkaiseen asiakaskokemukseen, korkeaan laatuun ja monipuolisen osaamisemme jatkuvaan kehittämiseen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2015 liikevaihtomme oli lähes 1,7 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan NASDAQ Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi

Avainsanat: