YIT ALOITTAA VANAJANLINNA VILLAS JA IMATRA SPA VILLAS LOMA-ASUNTOJEN RAKENTAMISEN

LEHDISTÖTIEDOTE               23.9.2010 KLO 10.00

YIT ALOITTAA VANAJANLINNA VILLAS JA IMATRA SPA VILLAS LOMA-ASUNTOJEN             RAKENTAMISEN

YIT käynnistää lokakuussa yhteensä 22 Villas-konseptiin perustuvan loma-asunnon rakentamisen Hämeenlinnan Vanajanlinnassa ja Imatran Kylpylän alueella. YIT:n Villas-konseptin mukaiset loma-asunnot ovat täysin sisustettuja ja kalustettuja ja niihin on tarjolla omistamista sekä lomailua helpottavia palveluita.

Liikkeelle lähtevät Villas-kohteet ovat sekä Vanajanlinnassa että Imatran Kylpylällä ensimmäinen vaihe isommasta kokonaisuudesta, Vanajanlinnassa 80:n ja Imatran Kylpylällä 150:n loma-asunnon toteuttamisesta. Vanajanlinna Villas ja Imatra Spa Villas -loma-asunnot tuovat pientalomuotoisina Etelä-Suomeen sijoittuvina hankkeina uudentyyppisen lisän YIT:n Chalets & Villas -kohteisiin.

”Olemme kehittäneet konseptiamme toteutettujen Chalets & Villas -hankkeiden pohjalta. Vanajanlinnan ja Imatran Kylpylän sijainti eteläisessä Suomessa laajentaa kohdevalikoimaamme ympärivuotisemmaksi ja antaa asiakkaillemme entistä enemmän valinnanvaraa lomailuun kohteemme yhdistävän Lomaverkoston kautta”, sanoo YIT:n Vapaa-ajan palveluiden yksikönjohtaja Marko Oinas.

Vanajanlinna Villas -loma-asunnot sijoittuvat Vanajanlinnan historialliseen miljööseen Linna Golfin klubitalon pihapiiriin. Loma-asuntojen vuokraus- ja siivouspalveluista huolehtii Vanajanlinna Oy. Loma-asunnot ovat paritalomuotoisia ja jokaiseen asuntoon kuuluu kaksi Linna Golfin osaketta.

”Vanajanlinna Villas on osa koko alueen kehittämissuunnitelmaa ja sen käynnistyminen on iso askel niin Vanajanlinna Oy:n kuin Linna Golf Oy:n toiminnalle. Saamme alueelle uusia sitoutuneita asiakkaita sekä runsaasti lisää kaivattua majoituskapasiteettia”, kertoo Vanajanlinna Oy:n toimitusjohtaja Pekka Vihma.

Imatra Spa Villas -loma-asunnot sijoittuvat Imatran Kylpylän naapuriin upeiden Saimaa näkymien äärelle. Villas-asuntojen palveluista huolehtii Imatran Kylpylä Oy. Imatra Spa Villas -loma-asuntojen tyypit vaihtelevat yksitasoisista paritaloista kaksitasoisiin bungalow-tyyppisiin loma-asuntoihin.

”Imatra Spa Villas hankkeen käynnistyminen on tärkeä vaihe vapaa-aikakeskuksemme kehittämisessä. Juuri valmistuvat tennishalli ja rakenteilla oleva 2-kaukaloinen jäähalli lisäävät alueemme vetovoimaa entisestään. Valmisteilla olevien asemakaavojen vahvistuminen mahdollistaa merkittävän loma-asumisen lisäyksen alueellamme”, kertoo Imatran Kylpylän kiinteistöt omistavan Etelä-Karjalan Kuntoutumissäätiön toimitusjohtaja Aulis Multisilta.

YIT:n konseptin mukaisia yrityksille ja yksityisille myytäviä vapaa-ajan asuntoja on valmiina tai rakenteilla jo Levillä, Ylläksellä, Saariselällä, Vuokatissa, Hyrynsalmella, Lappajärvellä, Tahkolla, Sappeessa ja Vierumäellä.

Virva Salmivaara Viestintäjohtaja

Kuvamateriaalia osoitteessa www.yit.fi/media 1. Vanajanlinnan aluekartta, johon on merkitty Vanajanlinna Villas 1 sijainti, Imatran Kylpylän aluekartta, johon on merkitty Imatra Spa Villas 1 sijainti 2. Vanajanlinna Villas ja Imatra Spa Villas havainnekuvat

Lisätietoja: Yksikönjohtaja Marko Oinas, YIT Vapaa-ajan palvelut, 040 506 7430, marko.oinas@yit.fi Hankekehityspäällikkö Samuli Joki, YIT Vapaa-ajan palvelut, 040 755 3918, samuli.joki@yit.fi Toimitusjohtaja Pekka Vihma, Vanajanlinna Oy, 0400 485 444, pekka.vihma@vanajanlinna.fi Toimitusjohtaja Aulis Multisilta, Etelä Karjalan Kuntoutumissäätiö, 0400 842 352, aulis.multisilta@imatrankylpyla.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2009 YIT:n liikevaihto oli 3,5 miljardia euroa ja henkilöstömäärä on yli 25 500. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssa. www.yit.fi