• YIT Oyj/

YIT aloitti uuden kerrostalohankkeen Pietarin historiallisen keskustan läheisyydessä

YIT:n venäläinen tytäryhtiö YIT St. Petersburg on aloittanut uuden asuntohankkeen rakentamisen Koillis-Pietarissa, Krasnogvardejskin kaupunginosassa. Yhdessä vaiheessa rakennettavan projektin arvo on yhteensä noin 70 miljoonaa euroa, ja sen on määrä valmistua vuoden 2016 lopulla.

Toive-nimiseen kerrostalokokonaisuuteen tulee lähes 490 asuntoa, jotka vaihtelevat kooltaan yhdestä neljään huoneeseen.  Kohteen kokonaispinta-ala on noin 25 000 kerrosneliömetriä.  Talon ensimmäiseen kerrokseen on suunniteltu lisäksi 14 liiketilaa. Rakennettavassa talossa on 13 kerrosta, ja arkkitehtuurinsa puolesta se sulautuu ympäröivän rakennuskannan historialliseen 1930-1950-lukujen tyylisuuntaan. Talon viereen rakennetaan pysäköintilaitos noin 170 autolle.

Toive sijaitsee erinomaisten liikenneyhteyksien tuntumassa vain kahden kilometrin päässä Pietarin keskustan Nevski Prospekt -pääkadulta ja viiden minuutin kävelymatkan päässä metroasemalta. Useista rakennuksen asuinnoista aukeaa kauniit näkymät Neva-joelle sekä kaupungin keskustaan.

Sanna Kaje, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. +358 50 390 6750, sanna.kaje@yit.fi

Jukka-Pekka Uuskoski, Venäjä-liiketoiminta-alueen kehitysjohtaja, YIT Rakennus Oy, puh. + 7 916 362 51 47, mailto:jukka-pekka.uuskoski@yit.ru