YIT HANKKI PIETARISTA TONTTIMAATA YLI 15 500 ASUNNOLLE

LEHDISTÖTIEDOTE  27.10.2006  KLO 08.15

YIT HANKKI PIETARISTA TONTTIMAATA YLI 15 500 ASUNNOLLE

YIT on hankkinut Pietarissa kaksi asuntotonttia ostamalla tontit omistaneen yhtiön koko osakekannan noin 37 milj. eurolla. Tonttien yhteenlaskettu pinta-ala on noin 46 hehtaaria ja ne on kaavoitettu asuinkerrostaloille. Tontit sijaitsevat Pietarin pohjoisosassa Novo-Orlovskij -metsäpuiston pohjoispuolella.

YIT toteuttaa tonteille yhteensä vähintään 1 000 000 m2 laajuiset asuntorakennukset eli yli 15 500 asuntoa.

Hankkeen suunnittelu aloitetaan välittömästi ja rakentaminen toteutetaan vaiheittain useamman vuoden aikana. Tavoitteena on aloittaa ensimmäisen kohteen rakentaminen vuonna 2008.

Nyt hankittu laaja aluekokonaisuus mahdollistaa asuntotuotannon kasvattamisen Pietarissa YIT:n strategiatavoitteiden mukaisesti.

Lisätietoja:

Timo Lehmus, kansainvälisen toiminnan johtaja, YIT Rakennus Oy, 0400 409 181, timo.lehmus@yit.fi Sakari Toikkanen, varatoimitusjohtaja, YIT Oyj, puh 020 433 2336 Petra Thorén, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, 040 764 5462, petra.thoren@yit.fi

Veikko Myllyperkiö viestintäjohtaja

Jakelu: Helsingin Pörssi, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi